Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:54:30 GMT

عراق تولید نفت را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۱۱۵۵

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق، گفت که کشورش پس از ماه‌ها تولید بیش از حد مجاز، این ماه فورا تولید خود را کاهش خواهد داد و به توافق کاهش تولید اوپک پایبند خواهد شد. 

از عراق که دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در گروه ۱۴ عضوی اوپک است، برخی اوقات با عنوان «کودک مساله‌ساز» اوپک یاد می‌شود، چرا که اغلب از حد تولید توافق شده بیشتر تولید می‌کند؛ حتی در زمانی که این گروه سعی می‌کرد با کاهش تولید خود قیمت‌های پایین نفت را تقویت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ماه آگوست بغداد بالاترین تولید نفت تاریخ خود را گزارش داد که ۴.۶ میلیون بشکه در روز است.

وزیر نفت عراق به سی‌ان‌بی‌سی گفت: ما در تلاش هستیم به تعهداتی که در ۳ دسامبر سال گذشته توافق کردیم، پایبند باشیم. البته این کاری بسیار دشوار است. در ماه جاری ما تولید خود را به سطح مجاز کاهش خواهیم داد و تولید نفت برای تولید برق را از ۲۰۵ هزار بشکه در روز به ۸۰ تا ۸۵ هزار بشکه در روز خواهیم رساند. 

این در حالی است که گزارش ماه آوریل آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد، عراق در مسیر رسیدن به تولید ۶ میلیون بشکه در روز، تا سال ۲۰۳۰ قرار گرفته است. چنین سطح تولیدی می‌تواند عراق را به سومین صادرکننده بزرگ نفت جهان تبدیل کند. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است

به گزارش خبرگزاری مهر شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضای جهانی برای بنزین احتمالاً ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

کد خبر 6098109 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳