Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@02:51:11 GMT

سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۱۴۶۹

سه معاون بولتون کاخ سفید را ترک کردند

با اخراج مشاور امنیت ملی آمریکا از کاخ سفید، سه معاون ارشد وی نیز دولت آمریکا را ترک کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پس از برکناری بولتون از سمت مشاور امنیت ملی، سه نفر از معاونان ارشد وی نیز روز چهارشنبه خروج خود از کاخ سفید را اعلام کردند.

«گرت مارکس»، «سارا تینزلی» که فعالیت‌های رسانه‌ای مشاور امنیت ملی آمریکا را به پیش می‌بردند اعلام کرده‌اند که آخرین روز فعالیت خود در کاخ سفید را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کریستین ساموئیلیان» که معاون شخصی بولتون بوده نیز تصمیم خود برای خروج از کاخ سفید را اعلام کرده است.

مارکز روز چهارشنبه گفت:« باعث افتخار بود که به کشورم خدمت کنم و امیدوارم که رئیس جمهور و دولت در پیش رفتن به جلو موفق باشند.»

«میک مولوینی» سرپرست کارکنان کاخ سفید روز سه‌شنبه و پس از اخراج بولتون از کاخ سفید در جمع کارکنان شورای امنیت ملی حاضر شد و گفت که قرار نیست اخراج‌های گسترده در شورای امنیت ملی روی دهد.

در حال حاضر «چارلی کوپرمن» به طور موقت جایگزین بولتون شده است. وی پیش از این معاون مشاور امنیت ملی بوده است.

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که اختلافات عمیقی با بولتون درباره موضوعات متعددی داشته، انتظار می‌رود که معاونان نزدیک به بولتون دیگر در کاخ سفید باقی نمانند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از جان بولتون خواسته از سمتش استعفا کند.

ترامپ در توئیتر نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

جان بولتون لحظاتی بعد از این توئیت روایت جدیدی از این استعفا مطرح کرد. او در توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جان بولتون آمریکا کاخ سفید دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۱۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران

قبرستان سفید چاه را یکی از عجایب ایران می‌دانند که در شهرستان بهشهر، بخش یانه‌سر، روستای سفید چاه واقع شده است.

قبرستان سفید چاه مربوط به دوره تیموریان است و از نخستین گورستان‌های مسلمانان در ایران به شمار می‌آید. این اثر به‌عنوان یکی از جا‌های دیدنی استان مازندران، در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۸۴۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران