Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،بختیار حاجتی مدیر جهاد کشاورزی چادگان اظهار داشت: در سال زراعی ۴۶۰ هکتار از اراضی بخش مرکزی و چناررود شهرستان چادگان زیر کشت خیار رفته است که نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: انتظار می‌رود از این سطح به طور میانگین هر هکتار ۳۰ تن انواع خیار برداشت شود که با توجه به مرغوب بودن خیار این منطقه به سراسر کشور و کشور‌های همسایه در صورت باز بودن مرز ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او به علت افرایش نیافتن سطح کشت خیار در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: بالا بودن اجاره زمین درهرهکتاراز ده تا پانزده میلیون ریال باعث افرایش نیافتن کشت خیار در شهرستان شد.

حاجتی گفت: متأسفانه امسال با توجه به افزایش هزینه‌ها کاهش شدید قیمت را درفروش خیار شاهد هستیم که کشاورزان ضرر زیادی کردند.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان عنوان کرد: با برگزاری کلاس‌های ترویجی در روستا‌ها از آبیاری غرقابی زمین‌ها جلوگیری کرده و کشاورزان از آب‌های سطحی برای آبیاری این محصول استفاده کنند.

او گفت: بیش از ۲۰۰ خانوار به‌صورت مستقیم و فصلی درزمینهٔ کشت خیار در شهرستان فعالیت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود ۱۴ هزار تن خیار در شهرستان تولید شود.

حاجتی ادامه داد: بعضی از کشاورزان تولید مازاد بر نیاز خود را در کارگاه‌های سنتی به‌صورت شوری جات تهیه می‌کنند و در بازار‌های محلی به فروش می‌رسانند.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان افزود: عشایر با ییلاق کردن به این شهرستان علاوه بر چرای دام خود در مراتع بخش چنار رود به کشت صیفی‌جات مشغول هستند که درآمدزایی خوبی برای خانواده‌های عشایری دارد.

انتهای پیام/م

  برداشت خیار از ۴۶۰ هکتار از اراضی چادگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود بیش از ۱۴ هزار هکتار انواع باغ در این شهرستان که بیشترین سطح باغ در استان همدان است، گفت: نهاوند امسال در اجرای طرح سرشاخه کاری رتبه برتر کشور را دارد.

توکل آبشناس افزود: بیش از ۴ هزار هکتار باغ گردو در شهرستان نهاوند وجود دارد که پس از باغ سیب، بیشترین سطح باغ‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده است. 

او همچنین گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ پیوندک رایگان گردو در اختیار باغداران قرار می‌گیرد و استقبال خوبی از این طرح شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: سالانه ۷ هزار تن گردو در این شهرستان برداشت می‌شود که با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند