Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@06:02:03 GMT

دانش آموزان همیاران پلیس در تأمین نظم و امنیت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۲۹۶۲

به گزارش ایلنا، سردار حمید عطائی با بیان اینکه امنیت و آرامش پیش نیاز توسعه و پیشرفت جوامع در تمامی ابعاد است، اظهار کرد: پلیس به عنوان مجری نظم و قانون در جامعه، وظیفه ای سنگین در قبال امنیت عمومی و انضباط اجتماعی دارد ولی مردم هم باید در این مهم با پلیس همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

وی افزود: پلیس باتمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و ارتقاء آرامش شهروندان تلاش می کند و توقع داریم که تمام سازمان ها به نوبه خود در این حوزه نقش آفرین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس و حضور پرشور دانش آموزان در سطح جامعه تصریح کرد: دانش آموزان سرمایه عظیم کشور هستند که مشارکت و جلب اعتماد آنها در ایجاد و ارتقای امنیت و آرامش بسیار موثر خواهد بود.

وی اعتماد عمومی به پلیس را بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی عنوان و بیان کرد: نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه باید زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم و دانش آموزان که امیدهای آینده این کشور هستند بایستی با فرهنگ سازی صحیح در نهاد مدرسه و خانواده در جهت عمل به قانون تربیت شوند، که در این صورت امنیت پایدار و محیطی سرشار از آرامش و آسایش شکل خواهد گرفت.

این مقام انتظامی  تاکید کرد: باید هر شخص خود را یک پلیس بداند و در جهت تأمین نظم و امنیت مشارکت داشته باشد. اگر همه ما به این نکته دقت کنیم و احترام به قانون در کشور ما به ویژه در دوران تحصیل و در بین دانش آموزان نهادینه شود و معیار و ملاک در کارها قرار گیرد آن موقع می‌توانیم شاهد حل بسیاری از مشکلات موجود در جامعه باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌ها و فعالیت‌های دشمنان به صورت جنگ نرم فرهنگی، روز به روز گسترده تر می شود که می طلبد راه‌های مقابله با این تهدیدات و آسیب ها و مبارزه با جنگ نرم را همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان به خوبی بشناسند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار عطائی در پایان ضمن توصیه به خانواده‌ها برای همراهی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم جدی تمام مردم ، دستگاه های فرهنگی و اجتماعی است و دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اولویت بومی گزینی در استخدام نیروهای آموزش و پرورش بهارستان
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه