Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@03:43:11 GMT

برخورد با تخلفات نانوایان شدت می یابد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۱۳۷

برخورد با تخلفات نانوایان شدت می یابد

سرپرست فرمانداری فاروج گفت: برخورد با تخلفات نانوایان بویژه در صورت مشاهده عرضه خارج از شبکه آرد، شدت می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج، مسعود صادق تیتکانلو در نشست با مسئولان نانوایی های شهر و روستا و دهیاران گفت: توجیه کم بودن سرانه آرد را به استناد، آمار نمی پذیریم و اعلام این مقوله توجیهی برای تخلفات نانوایان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سرپرست فرمانداری فاروج با بیان اینکه سرانه آرد شهرستان 9.5 کیلوگرم به ازای هر فرد است، افزود: مسافر خیزی، بالا بودن جمعیت روستایی و.. فقط شرایط ویژه استان ما نیست و در استان های دیگر کشور هم  با این شرایط مواجه هستیم با این تفاوت که آنها مشکل صف را در نانوایی ها ندارند.

 

 

وی با اشاره به اینکه لیست خانوارهای عشایری که آرد دریافت می کنند به نانوایی ها ارائه می شود، تصریح کرد: اگر واحدها  مقدار آرد پخت روزانه و  خرید به موقع آرد را رعایت کنند، صف ایجاد نمی شود.

 

صادق با اشاره به اینکه سهمیه های فعلی نانوایی های شهرستان براساس سهمیه 5 سال گذشته است؛ گفت: هرماه سهمیه ها بازبینی می شود و کیفیت خدمات و نان تولیدی است که روند افزایش یا کاهش سهمیه را تعین می کند واین روند از ماه گذشته آغاز شده است.

 

وی بر ضرورت تغییر رویکرد اتحادیه به دفاع صرف از واحدهای فعال به جای پیگیری مطالبات مردم  تاکید کرد و افزود: دهیار، نماینده دولت در روستا است و حضورش برای نظارت بر فعالیت ها روستا از جمله نانوایی ها، فرقی با نظارت فرماندار ندارد و دهیاری که نتواند این وظایف را به درستی انجام دهد بهتر است استعفا دهد.

 

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هم گفت: نانوایی ها در رعایت بعضی قوانین سهل انگاری می کنند؛ در 80 روز منتهی به تابستان، 148 گشت مشترک انجام شد که 5 مورد تخلف کم فروشی، 2 مورد عدم رعایت قوانین، 5 مورد تعطیلی خودسرانه و... ثبت شد.

 

رئیس اتحادیه  نانوایی های شهرستان فاروج گفت: به رغم افزایش چند برابری قیمت های در خمیرمایه، نمک، هزینه های آب، برق و گاز و  وبویژه افزایش دستمزد کارگران، 5 سالی است که نرخ نان تغییر نیافته است.

 

موسی غلامزاده افزود: در شهرستان 55 هزار نفری 89 نانوایی فعال است این در حالیست که استاندارد صدور مجوز برای نانوایی هر 1100 نفر، یک واحد است.

 

وی با اشاره به اینکه سهمیه آرد 12 واحد نانوایی بین 27 واحد توزیع می شود گفت: سهمیه بعضی نانوایی ها 2 کیسه در روز است که  یک میلیون و 400 هزار ریال در آمد ناشی از پخت آن است که با وجود به کارگیری 2 کارگر، این رقم مقرون به صرفه نیست.

 

وی اهرم صف شکن سال های گذشته را آرد های نیمه یارانه ای واحدهای آزاد پز عنوان کرد و افزود: بسته شدن این مسیر، صف ها را به رخ بکشاند.

 

فرمانده سپاه شهرستان هم در این نشست گفت: تناسب نداشتن تعداد نانوایی های سطح شهر فاروج با جمعیت زمینه ساز مشکلات شده است.

 

سرگرد هادی نعیمی افزود: کیفیت باید ملاک استمرار فعالیت واحدهای مازاد باشد.

 

در شهرستان فاروج 89 واحد نانوایی فعال است.

پایان پیام/640

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورای حسینی تاسوعای حسینی عاشورا مسجد محرم امام حسین ع عزاداری شیرخوارگان حسینی سرانه آرد صف فاروج نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز

امین اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح مصوبات جلسه ستاد حفاظت از منابع آب ملارد، بر برخورد جدی با برداشت‌های غیرمجاز آب شرب در این شهرستان تاکید کرد و گفت: این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست که افرادی خوش نشین بخواهند از آب شرب برای پر کردن استخرهای خود بهره مند شوند در حالی که روستاییان ما از مشکل آب رنج ببرند.

وی ادامه داد: تمام مسئولین امر به ویژه اداره آب و فاضلاب موظف هستند با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی به صورت جدی نسبت به شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز در اسرع وقت اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری ملارد با بیان این که موضوع آب یکی از مهمترین مباحث حیاتی است، افزود: بخشی از مشکلات آب ملارد در حوزه زیرساختی بوده که توسط فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و بخش دیگر آنها به مشکلات حوزه مدیریتی برمی‌گردد که باید مدیران و مسئولان امر برای حل این مشکلات پای کار باشند.

اسدی از وجود انشعابات غیرمجاز آب به عنوان یک مشکل جدی حوزه مدیریتی یاد کرد و افزود: باید اکیپ‌هایی در سطح شهرستان تشکیل شود تا با انشعابات غیرمجاز برخورد جدی داشته باشند.

کد خبر 6098909

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • دستور سرپرست فرمانداری ملارد برای برخورد با انشعابات غیرمجاز
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • سهم دشتستان از رتبه‌های برتر کنکور افزایش یابد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در فاروج
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد