Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-مدیرعامل شرکت راه آهن از تأکید معاون اول رئیس جمهور بر احداث پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان با سرعت ۳۰۰ کلیومتر بر ساعت خبر داد.

سعید رسولی در خصوص تداوم یا توقف احداث خط آهن قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان و سرعتی که برای سیر این قطار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: طراحی اولیه این قطار، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بود که بعدا در یک مقطع زمانی تصمیم گرفته شد این سرعت به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت کاهش داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اخیرا وزیر راه و شهرسازی بار دیگر دستور داد تا هم سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت مد نظر باشد تا مزیتی که برای قطار سریع السیر وجود دارد که همان سرعت بالا و کم بودن زمان سیر آن است، رعایت شود. بنابراین در حال حاضر دستور کار برای اجرای روند احداث زیرساخت های ریلی قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

رسولی در خصوص منتفی شدن اصل احداث یا عدم احداث پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان هم گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اخیرا در جلسه ای که با مسئولان این پروژه در وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه داشت، دستور اکید داد تا این پروژه تکمیل و نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز آن بررسی شود.

وی تأکید کرد: این پروژه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی دارد که کمتر از ۱۰ درصد برآورد می شود اما در عملیات خاکی زیرسازی قطعه قم-اصفهان بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد در قطعه تهران-قم هم اقداماتی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت کاهش حجم بار ریلی عبوری از ایران و تلاش چینی ها برای دور زدن ایران برای انتقال بار از مسیری غیر از ایران برای ارسال به اروپا اظهار داشت: تعامل و همکاری چندجانبه کشورهای مسیر چین به ایران داریم و در فروردین امسال نیز توافق خوبی با طرف چینی هم در زمینه تعرفه سیر قطار از ایران و هم در زمینه مجوزهای سیر واگن های ایرانی در این مسیر داشتیم.

وی افزود: بنابراین با چینی ها برای تردد قطار در این مسیر همکاری داریم، طبیعتا ما و این کشورها به دنبال آن هستیم تا مسیر بهینه ای داشته باشیم تا هم زمان سیر کوتاه تر شده و هم تعرفه به گونه ای باشد که رقابتی شود و شرایطی فراهم کنیم تا صاحبان کالا، بار را با قطار حمل کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به پرسشی در خصوص مسیری که با عبور از ایران، چین را به غرب آسیا وصل می کند یادآور شد: مسیر ریلی چین به ایران شامل تردد از ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان و سپس با عبور از مرز سرخس، وارد ایران می شود که در این مسیر، تردد قطارهای کانتینری با طرف چینی داریم.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت:در این هفته برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.
کمال حیدری افزود: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است.
دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان گفت: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاتر‌های خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نماد‌ها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.
میثم بکتاشیان با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک افزود: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.
وی گفت: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی اجرا و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در مناطق مختلف و نقاط مرکزی شهر اصفهان را اینجا ببینید.
هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت مقارن با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته امسال (اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی) است.

طرح نامگذاری هفته اصفهان آبان ۱۳۸۴ در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

شیخ بهاالدین محمد العاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از چهره‌های ملی و بین المللی است، او علاوه بر علوم شرعی در ریاضیات، فیزیک، هندسه، مکانیک و نجوم هم تبحر داشت.

شیخ بهایی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان رحلت کرد و بنا به وصیتش در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • جزییات تازه درباره مجوز واردات خودروهای کارکرده
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است