Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@12:33:46 GMT

آخرین تصمیمات درباره واگذاری واگن پارس به مپنا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۵۹۸

آخرین تصمیمات درباره واگذاری واگن پارس به مپنا

تین‌نیوز |  استاندار مرکزی با اشاره به اینکه شرکت واگن پارس اراک قطعا به شرکت مپنا واگذار می‌شود، واگذاری شرکت آذرآب را مشروط به بررسی تیم کارشناسی تعیین شده طی 10 روز آینده دانست.  

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، سید علی آقازاده در خصوص جلسه روز گذشته که با محوریت بررسی مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی و واگذاری این صنایع به شرکت مپنا برگزار شده بود، بیان کرد: در ادامه تلاش‌هایی که برای رفع مشکلات صنایع بزرگ استان همچون هپکو، آذرآب و واگن پارس در حال انجام است، جلسه با حضور مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیات مدیره شرکت مپنا، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک کشاورزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت مپنا از نیروهای موفق استان مرکزی است و صنایع استان به ویژه آذرآب را به خوبی می‌شناسد، گفت: شرکت آذرآب اگر مدیریت قوی داشته باشد، حتما می‌تواند کامل‌کننده صنعت نیروگاهی، بویلرسازی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور باشد، اما متاسفانه در سال‌های اخیر مدیریت قوی، فعال و پویا نداشته است.

آقازاده با بیان اینکه در این جلسه علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا پذیرفت که بررسی کارشناسی در خصوص آذرآب داشته باشد، افزود: تصمیم بر این شد که تیمی متشکل از معاون اقتصادی استانداری مرکزی، معاون بانک کشاورزی کشور و معاون شرکت مپنا تمامی مسائل مرتبط با آذرآب را از جمله مسائل مالی، بدهی‌ها، امور مالیاتی، طلب‌های شرکت و ظرفیت‌های موجود را طی 10 روز آینده بررسی کنند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: مدیرعامل مپنا تا حد زیادی برای پذیرفتن مدیریت آذرآب رغبت نشان داد، اما همه چیز به بررسی 10 روز آینده موکول شد.

استاندار مرکزی در خصوص دیگر صنایع استان مرکزی با بیان اینکه واگن پارس قطعا به مپنا واگذار می‌شود و حتی مدیرعامل این شرکت گفت که اگر فردا مسائل حقوقی و قانونی حل شود، مپنا آمادگی تحویل گرفتن واگن پارس را دارد، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت آذرآب را دنبال می‌کنیم، برای هپکو مدیرعامل جدید انتخاب شده است و برنامه‌های خوبی را مدنظر دارند به همین دلیل فعلا پیگیر حل بحران مدیریتی آذرآب هستیم و اگر شرکت مپنا 10 روز آینده مدیریت آذرآب را قبول کرد،  پس از آن بحث هپکو با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: استان مرکزی پتروشیمی کارشناسی کشاورزی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟

به گزارش صدای ایران از یورونیوز فارسی،گزارش‌ها حاکی از آن است که با بازگشت مصرف کنندگان به خودرو‌های بنزینی، فروش خودرو‌های الکتریکی فولکس واگن در سه ماه اول سال میلادی در اروپا تقریباً یک چهارم کاهش یافته است.

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت فولکس واگن، فروش خودرو‌های تمام الکتریکی این شرکت در اروپا ۲۴ درصد کاهش و در چین ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که تولید خودرو‌های خود را ۳ درصد افزایش داده و به ۲.۱۰ میلیون خودرو رسانده است. به گفته آن‌ها چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بیشترین متقاضی خرید این خودرو‌ها هستند.

این شرکت همچنین می‌گوید که از ماه ژانویه تا مارس تعداد متقاضیان خودرو الکتریک فولکس واگن در اروپای غربی بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.


هیلدگارد ورتمن، یکی از اعضای کمیته اجرایی توسعه فروش در این شرکت گفت: «در شرایط بازار کنونی، گروه فولکس واگن عملکرد خوبی در سه ماهه اول سال داشته است».


چرا اروپایی‌ها بار دیگر به خودرو‌های بنزین روی آوردند؟
پارلمان اروپا در ماه فوریه، قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ را به تصویب رساند.

این قانون، بخشی از تلاش‌های اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. هرچند انتظار می‌رفت با تصویب این قانون فروش خودرو‌های الکتریکی در اروپا سرعت بیشتری بگیرد، اما آمار‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرد که فروش خودرو‌های برقی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به دلیل هزینه بالا و کمبود زیرساخت برای شارژ این خودروها، کاهش یافته است.


براساس این گزارش با وجود یارانه‌ها اتخاذ شده برای خودرو‌های الکتریکی در اروپا، هزینه بالا این خودرو‌ها یکی از بزرگترین موانع بر سر راه خریداران است.


مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش نوشت: «خودرو‌های برقی به طور متوسط حدود یک چهارم گران‌تر از مدل‌های احتراق داخلی (ICE) هستند».

این مجمع همچنین تاکید کرد تاخیر در ایجاد زیرساخت شارژ این خودرو‌ها بر بازار آنها تاثیر منفی گذاشته است.


ارنست اند یانگ نویسنده این گزارش می‌گوید که بدون افزایش ایستگاه شارژر خودرو‌های الکتریکی، کسانی که نمی‌توانند در خانه خودروهایشان را شارژ کنند یا رانندگانی که با این خودرو‌ها به سفر‌های طولانی می‌روند دچار مشکل خواهند شد و استفاده از این خودرو‌ها را متوقف خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)