Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن عباسی هرفته در دیدار وزیر نیرو با اعضای شورای شهر یزد در سخنانی ضمن هشدار برای بافت تاریخی یزد؛ از وضعیت خطرناک فاضلاب و تهدید سلامت ساکنین پرده برداشت.

وی با بیان اینکه سلامت ساکنین بافت تاریخی یزد در معرض خطر جدی قرار دارد و باید مورد توجه باشد، اظهار داشت: فاضلاب بافت تاریخی شهر در وضعیت خطرناکی قرار دارد و امروز به یکی از نگرانی ها ما در بافت تاریخی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای شهر یزد با انتقاد از بی توجهی ها و بی مهری‌های سالیان گذشته نسبت به بافت تاریخی تصریح کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته هیچ گاه برای بافت تاریخی، طرحی در خصوص فاضلاب و مدیریت آن طراحی و اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی همیشه جدای از شهر دیده شده افزود: امروز بافت تاریخی ما نیازمند نگاه جدی است چرا که پس از ثبت جهانی، حجم فاضلاب در بافت تاریخی در حال افزایش است و با گذشت زمان، سلامت ساکنین و گردشگران بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

عباسی هرفته خاطرنشان کرد: مدیریت پساب در بافت تاریخی و طراحی راه درمان برای آن با طرح‌های جاری در کشور متفاوت و نیازمند مشاورینی است که صلاحیت لازم را داشته و نسبت به این مناطق شناخت لازم را داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر یزد اظهار داشت: باید به صورت ویژه و خاص به بافت تاریخی یزد به عنوان اولین شهر ثبت شده ایران و نخستین شهر ثبت شده شیعی در جهان نگاه شود و نیازمند نگاه متفاوت نسبت به دیگر طرح‌ها در سطح کشور هستیم.

وی با بیان اینکه جنس زمین در منطقه به منطقه بافت تاریخی با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: هر طرحی در بافت تاریخی قابلیت اجرا ندارد؛ از سویی با توجه به وضعیت زمین مناطق مختلف بافت، نیازمند طرح‌های متفاوت برای رفع مشکلات و زنده نگه داشتن بافت تاریخی هستیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یزد فاضلاب بافت تاریخی سلامت شهروندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر