Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@17:55:36 GMT

پذیرش ۸۰ طلبه در حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۷۲۰

پذیرش ۸۰ طلبه در حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر آقابابایی، مسئول آموزش حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری در خصوص آغاز پذیرش این حوزه علمیه، اظهار کرد: طلاب این مرکز آموزشی از دو طریق با آزمون و بدون آزمون جذب حوزه می‌شوند که آزمون ورودی هفته گذشته برگزار شد.

وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان حوزه قبل از آغاز سال تحصیلی یک دوره یک هفته‌ای با نام طرح «میثاق طلبگی» را پشت سر می‌گذارند و با مباحث و اهداف حوزه آشنا و ارزیابی می‌شوند که در سال جاری 80 نفر از داوطلبان پس از ارزیابی برای درس طلبگی پذیرفته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام آقابابایی با بیان اینکه کلاس درس طلاب از 23 شهریور آغاز می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت پذیرش در این مرکز 80 نفر بوده است.

وی به رایگان بودن تحصیلات حوزوی اشاره کرد و افزود: مدارس علمیه به‌ صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و لذا خدمات لازم اعم از خوابگاه، غذا و .. را در اختیار طلاب قرار می‌دهند، همچنین تحصیلات حوزه رایگان است و مبلغی نیز هر ماه به عنوان شهریه به طلبه پرداخت می‌شود.

مسئول آموزش حوزه علمیه برادران به محوریت جدید آموزش طلاب در سال تحصیلی پیش رواشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که بیشتر از همه برای ادامه راه طلبگی مورد نیاز طلاب است تقویت ادبیات عرب است که همین موضوع محور اصلی آموزش امسال حوزه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ابتدای سال طلاب در این رشته ارزیابی و سطح بندی می‌شوند و در دورهای مشخص شده شرکت می‌کنند، ضمن اینکه در نیمه سال نیز  ارزیابی مجدد صورت می‌گیرد تا میزان پیشرفت آن‌ها مشخص شود و از سطح خوب یا ضعیف به سطح عالی برسند.

حجت‌الاسلام آقابابایی در پایان گفت: آخرین مدرکی که طلاب استان از حوزه علمیه دریافت می‌کردند سطح سه حوزوی و معادل مدرک کارشناسی ارشد بود که از سال گذشته درس خارج معادل مدرک دکتری نیز به آن اضافه شده است و طلاب مشغول تحصیل در این پایه هستند.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کهکیلویه و بویراحمد، معاون آموزش و پژوهش حوزه‌های علمیه استان گفت: این حوزه‌ها شامل یاسوج، سی سخت، گچساران، دهدشت و لیکک است.
خانم رومینا افزود: علاقمندان تا نیمه خرداد مهلت دارند به سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه مراجعه و نام نویسی کنند.
وی اضافه کرد: حدود دو هزار طلبه بانو در استان کهگیلویه و بویراحمد به تحصیل مشغول هستند.

دیگر خبرها

  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تجلیل از طلاب ممتاز و نمونه استان یزد
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد