Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:47:57 GMT

استفاده از سیستم ردیابی ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۳۸۰۶

استفاده از سیستم ردیابی ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰

کشور ژاپن برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو با کمک شرکت "اینتل" قصد دارد از دوربین‌های سه‌بعدی ردیابی ورزشکاران استفاده کند تا در مسابقات حساس و نزدیک نظیر دو ۱۰۰ متر به کمک داوران بیایند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "اینتل" قصد دارد سیستمی با عنوان "ردیابی سه‌بعدی ورزشکار"(۳DAT) را به المپیک ۲۰۲۰ برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت امروز اعلام کرد که سیستم "۳DAT" از ۴ دوربین برای تصویربرداری از ورزشکاران در دو ۱۰۰ متر و سایر مسابقات وابسته به سرعت و حساس استفاده خواهد کرد. سپس الگوریتم‌ها، بیومکانیک حرکات ورزشکاران را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را در صحنه‌های آهسته و تکرارها پخش می‌کنند.

اینتل قبلا وعده‌های بزرگی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو داده است. پیش از این نیز اعلام کرده بود که در حال کار بر روی یک شبکه ۵G برای این بازی‌ها است و شانس خوبی وجود دارد که در مراسم افتتاحیه شاهد نمایش نوری دیگری توسط پهپادها باشیم.

اینتل امروز همچنین اظهار داشت که با کمیته بین المللی المپیک(IOC) کار می‌کند تا آموزش واقعیت مجازی(VR) را به کارمندان بازی‌های تابستانی منتقل کند. این سیستم مدل‌های VR از مکان‌های رقابت ایجاد می‌کند و از تراشه‌های پردازنده Core i۵ اینتل در سیستم تشخیص چهره موسوم به "NeoFace" استفاده می‌شود که برای شناسایی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این بازی‌ها از جمله ورزشکاران، خبرنگاران و کارمندان به کار گرفته می‌شود.

البته اینتل از فناوری واقعیت مجازی برای بهبود تجربه مشاهده بازی‌های المپیک در گذشته نیز استفاده کرده است، اما خیلی خوب پیش نرفته است.

اکنون این شرکت به خوبی روی این فناوری کار کرده است، اما ما باید تا ژوئیه سال ۲۰۲۰ صبر کنیم تا ببینیم که آیا تلاش‌های اینتل در سیستم "۳DAT" یا فناوری واقعیت مجازی به تفاوت چشمگیری رسیده است یا خیر.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اينتل المپیک ۲۰۲۰ توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم

رافائل نادال درباره بازی دو نفره به همراه کارلوس آلکاراس، تنیسور شماره ۳ جهان در بازی‌های المپیک پاریس (فرانسه) صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رافائل نادال، برنده 22 تورنمنت گرند‌اسلم و شماره یک پیشین جهان درباره ایده بازی دو نفره او و کارلوس آلکاراس در بازی‌های المپیک پاریس گفت: آیا کارلوس باید از من بخواهد که در المپیک، دو نفره با او بازی کنم؟ نه، نیازی نیست از من چیزی بپرسد. این برای من هم بسیار هیجان‌انگیز است. اگر اشتباه نکنم این برای کارلوس هم مهم است. خیلی خوب است که قبل از المپیک با هم یک تورنمنت برای آماده‌سازی و ایجاد رابطه در زمین مسابقه برگزار کنیم. فکر می‌کنم اگر هر دو در شرایط خوبی هستیم، پس چرا که نه؟ این برای تیم اسپانیا نیز خوب خواهد بود.

این تنیسور اسپانیایی خاطرنشان کرد: بیایید ببینیم وقایع چگونه پیشرفت می‌کنند. امیدوارم بتوانم هم‌تیمی خوبی برای کارلوس شوم، مطمئن هستم که او برای من خوب خواهد بود. بیایید ببینیم این به کجا منجر می‌شود. امیدوارم ابتدا بتوانیم کمی با هم کار کنیم.

افزایش 8 درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده