Web Analytics Made Easy - Statcounter

آگاه امور طالبان گفت که تصمیم ترامپ برای لغو گفت‌وگوها با طالبان سبب می‌شود تا مخالفت بدنه طالبان با آمریکا و مذاکره با واشنگتن افزایش یابد. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «وحید مژده» کارشناس مسایل سیاسی و آگاه امور طالبان گفت که لغو مذاکرات قطر توسط ترامپ بدنه طالبان که مخالف مذاکره با آمریکا هستند را تقویت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که بخشی از بدنه طالبان همواره تاکید دارد که آمریکا قابل اعتماد نیست و نظامیان این کشور باید با توسل به زور از افغانستان بیرون رانده شوند.

مژده در گفتگو با «بی‌بی‌سی» با اشاره به کشته شدن «ملا اختر منصور» رهبر سابق طالبان در حمله پهپادی آمریکا گفت که مخالفان مذاکره با آمریکا در بدنه طالبان می‌گویند که اگر آمریکا در مذاکرات جدی بود رهبر این گروه را در سال 2015 هدف قرار نمی‌داد.

این کارشناس مسایل سیاسی افزود، چنانچه آمریکا مذاکرات با طالبان را از سربگیرد طالبان تنها حاضر خواهند بود تا توافقی که با خلیلزاد نهایی شده است را امضا کند.

ترامپ: مذاکرات با گروه طالبان مرده استواکنش طالبان به لغو مذاکره با آمریکا: تا پایان اشغال افغانستان به جهاد ادامه می‌دهیمترامپ مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد

«نیویورک تایمز» نیز اخیراً در گزارشی با پرداختن به این تصمیم ترامپ نوشت که هنوز مشخص نیست که توقف مذاکرات صلح با طالبان دائمی خواهد بود زیرا ترامپ پیش از این نیز ترامپ نظرش را درباره چنین تصمیم‌هایی تغییر داده است؛ به عنوان مثال در ماه می 2018 ترامپ دیدار دومش را با رهبر کره شمالی لغو کرد اما چند روز بعد با تغییر روز دیدار از برگزاری آن خبر داد.

نیویورک تایمز همچنین پیش‌بینی کرد که درصورت تغییر نظر ترامپ، راه‌اندازی مجدد گفت‌وگوها و بازگرداندن طالبان بر سر میز مذاکره دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد

آمریکا به دلیل افزایش تهدید تروریسم در آلمان توصیه‌های سفر به این کشور را تشدید کرده و به شهروندان خود توصیه کرد که در این زمینه با احتیاط بیشتری عمل کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ایالات متحده آمریکا توصیه های سفر به آلمان را به دلیل افزایش تهدید تروریسم در این کشور تشدید کرده است. نیویورک پست گزارش داد که مقامات ایالات متحده از اول ماه مه به شهروندان خود توصیه کرده‌اند که "احتیاط بیشتری در این زمینه داشته باشند".

بر این اساس وزارت امور خارجه آمریکا در وب سایت خود هشدار داده است که "گروه های تروریستی به برنامه ریزی حملات در آلمان ادامه می دهند."

در این بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: آلمان در سطح 2 از 4 طبقه بندی شد. تروریست ها می توانند "مرکزهای گردشگری و مراکز حمل و نقل" را هدف قرار دهند. آن‌ها می‌توانند با اخطار کم یا بدون هشدار حمله کنند. آنها همچنین بازارها/ مراکز خرید و مؤسسات دولتی محلی را هدف قرار می دهند. تروریست ها هتل ها، باشگاه‌های شبانه و رستوران ها را هدف قرار می دهند. آنها همچنین عبادتگاه ها، پارک ها و رویدادهای مهم ورزشی و فرهنگی را هدف قرار می دهند. این گروه ها مدارس، فرودگاه ها و سایر تأسیسات عمومی را هدف قرار می دهند، با وجود تهدید تروریسم، در حال حاضر هیچ هشداری برای سفر به آلمان وجود ندارد.

به این ترتیب آلمان تنها کشور اروپایی خواهد بود که در سال 2024 این سطح احتیاط برای آن ارتقاء یافت. کانادا هم در پایان مارس 2024 دستورالعمل های ایمنی جدیدی را برای آلمان صادر کرد و به مسافران توصیه کرد در "درجه بالایی احتیاط کنند".

چند هفته پیش، آندریا لیندهولز،معاون فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان در سخنانی تاکید کرد که خطر حملات به توصیف وی اسلام گرایان افراطی «در این کشور واقعی» و از زمان تشدید مناقشات خاورمیانه بیش از هر زمانی افزیش پیدا کرده است. دولت فدرال آلمان تهدید تروریستی را در این کشور به عنوان "حاد" طبقه بندی می کند. نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان هم در سخنانی گفت که داعش و برخی از گروه‌های منشعب آن در حال حاضر بزرگترین تهدید ترور از طرف اسلام گرایان افراطی در آلمان هستند.

فایزر همچنین در مورد امنیت در مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در آلمان (از 14 ژوئن) گفت: پلیس فدرال ما از مرزها، فرودگاه ها و ترافیک راه آهن آلمان محافظت خواهد کرد. ما بسیار هوشیار و آماده هستیم.

به این ترتیب در آستانه مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا مقام‌های امنیتی آلمان درباره افزایش خطر ترور هشدار داده و درخواست‌ها برای تقویت اقدامات ضد تروریستی در این کشور بالا گرفته است.

چندی پیش هم رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان تامین امنیت مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا در تابستان جاری را چالش بزرگی برای نیروهای خود دانسته و از کمبود پرسنل به ویژه در تامین امنیت‌های مرزی خبر داد.

به این ترتیب نهادهای امنیتی آلمان در ماه‌های آینده با چالش‌های بزرگی مواجه خواهند شد. از آنجا که مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا هدف احتمالی حملات از اواسط ژوئن در نظر گرفته می‌شود، مقامات در حال برنامه ریزی برای مقابله با تروریسم هستند.

مسابقات قهرمانی اروپا بین 14 ژوئن تا 14 جولای در استادیوم های ده شهر بزرگ آلمان از جمله برلین برگزار می شود. آندریاس روسکوف، رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان (GdP) در این باره گفته است: پلیس فدرال برای مسابقات قهرمانی اروپا ممنوعیت مرخصی را برای نیروها در دستور کار قرار خواهد داد.

نانسی فایزر،وزیر کشور فدرال آلمان پیش از این هم گفته بود که امنیت مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان "اولویت اصلی" است.

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شدافزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمانآلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی مذاکره‌کنندگان در قاهره است
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • عدم پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس/ گفتگو‌ها به روز دوم کشیده شد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه