Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:40:58 GMT

۱۴هزار میلیارد ریال به نخلستان های کرمان خسارت وارد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۸۵۰

۱۴هزار میلیارد ریال به نخلستان های کرمان خسارت وارد شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مهدی لطفعلی زاده افزود: با توجه به عارضه خشکیدگی خوشه خرما تولید امسال خرما در حوزه شمال استان حدود ۷۰ هزار تن پیش بینی می‌شود، در حالی‌که تولید سال گذشته ۱۷۰ هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: کاهش تولید در سال جاری به دلیل افزایش دما در ماه مرداد و عدم تلقیح در اثر طوفان و وزش باد و نوسانات دمایی در فروردین ماه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر باغبانی سازمان جهاد و کشاورزی شمال استان کرمان بیان کرد: سطح زیر کشت نخلستانهای استان به جز منطقه جنوب ۲۷ هزار و ۷۲۷ هکتار است که در شهرستان بم هشت هزار و ۹۱۹ هکتار، نرماشیر ۶ هزار و ۶۱۰ هکتار، فهرج پنج هزار و ۳۲۴ هکتار، ریگان چهار هزار و ۴۳۰ هکتار، کرمان یک هزار و ۹۹۱ هکتار و ارزوییه ۴۵۳ هکتار نخلستان وجود دارد.

وی افزود: تولید خرمای استان به جز منطقه جنوب،  ۱۷۰ هزار تن است که حدود ۲۰ درصد محصول تولیدی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

لطفعلی زاده با بیان اینکه صادرات خرما  از گمرک کرمان و سایر استان ها انجام می‌شود افزود: میزان صادرات خرما از گمرک کرمان حدود ۱۰ هزار تن برآورد شده است.

وی اظهار داشت: ارقام عمده استان شامل مضافتی، پیارم، خاصویی، قصب، کروت و هلیله ای است و تعداد بهره برداران خرما در شمال استان ۱۱۸ هزار نفر هستند.

۷۴۳۷/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد