Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:38:00 GMT

کشفیات موادمخدر در استان مرکزی ۱۱ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۴۸۷۸

کشفیات موادمخدر در استان مرکزی ۱۱ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی، افزود: اگرچه میزان کشفیات انواع موادمخدر در استان افزایش چشمگیری دارد اما، نباید به این میزان بسنده کرد و تمامی دستگاه‌های مسئول به‌خصوص نیروی انتظامی نیاز است با گسترده کردن چتر نظارتی خود در جاده‌های برون‌شهری و محله‌های شهری نسبت به ورود و توزیع موادمخدر در استان اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  یک محموله ۱۱۲ کیلوگرمی موادمخدر از نوع «تریاک» امروز در شهرستان دلیجان کشف و ضبط شد که این مهم در نتیجه تیزبینی و فعالیت گسترده نیروی انتظامی استان مرکزی بوده و باید همچنان با قدرت نسبت به کشفیات مواد مخدر و جلوگیری از ورود این مواد به استان با اقتدار مقابله کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار تن انواع موادمخدر در کشور افغانستان تولید می‌شود که بخش قابل توجهی از آن توسط جمهوری اسلامی ایران کشف و از ورود به کشور جلوگیری می‌شود.

آقازاده ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای مبارزه و فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید است که باید توسعه یابد.

وی بیان کرد: ایران در راه مبارزه با موادمخدر سرمایه‌های فراوان انسانی و مالی را هزینه کرده و در این امر پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد مصوباتی به استان‌ها ابلاغ شده که باید به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

«بهروز اکرمی» افزود: مجموعه اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با موادر مخدر باید به خوبی در جامعه دیده شود به‌طوری که مردم کاهش گرایش جوانان به موادمخدر را به خوبی در جامعه احساس کنند.

وی ادامه داد: در سال اول برنامه‌های مقابله با موادمخدر کشور باید میزان رشد معتادان متوقف و در سال دوم پنج درصد کاهش رخ دهد، بنابراین تمامی دستگاه‌های مسئول باید نسبت به اجرایی شدن این مهم مشارکت گسترده داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر، ضربه‌زدن به اقتصاد مواد خدر به خصوص شناسایی اموال و حساب‌های بانکی قاچاقچیان موادمخدر، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردادن معتادان، جلوگیری از کشت خشخاش و گل و اشراف اطلاعاتی کامل در حوزه موادمخدر استان و آمار دقیق معتادان استان از مهمترین مواردی است که باید در استان اجرایی شود. 

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی استان مرکزی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز