Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@14:41:00 GMT

تنها عنصر زنده دین ولایت است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۵۹۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در مراسم سوگواری امام حسین (ع) که در مسجد عربی برگزار شد با تسلیت شهادت امام سجاد، گفت: دوران امامت امام سجاد در بین ائمه اطهار (ع) یکی از سخت‌ترین دوران‌های امامت بود.
وی افزود: امام باقر (ع) و امام صادق (ع) سال‌ها در مدینه کرسی درس و بحث داشتند، اما امام سجاد (ع) نمی‌توانست حتی در جمع ۵ نفری سخنرانی کند و فضای سنگین و خفقان آوری حاکم بود و چون دست یزیدیان به خون امام حسین (ع) و یاران با وفایش آغشته بود چیزی را برای از دست دادن نداشتند و به دنبال بهانه‌ای بودند تا امام سجاد (ع) را هم به شهادت برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام شاه فضل گفت: یکی از بزرگترین رسالت‌های امام سجاد (ع) حفظ حیات خود بود که زنده بماند تا خط امامت و خط تشیع بتواند رشد خود را به آرامی ادامه دهد.
وی افزود: امام سجاد (ع) به اندازه‌ای تنها بود که بعد از واقعه کربلا به غیر از سه نفر که در خط ولایت باقی ماندند بقیه از خط ولایت منحرف شدند.
دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: اسلام بر پنج رکن نماز، روزه، حج، زکات و ولایت بنا شده است و از بین این پنج رکن هیچکدام به اندازه ولایت به آن سفارش نشده چرا که تنها عنصر زنده دین ولایت است که می تواند درباره دین با ما حرف بزند.
وی ادامه داد: مشکل اصلی مسلمانان صدر اسلام این بود که تسلیم نماز و روزه و حج و زکات بودند، اما تسلیم ولایت نبودند و به همین دلیل امام سجاد(ع) تنهای تنها بود.
حجت الاسلام شاه فضل از صحیفه سجادیه به عنوان یکی از آثار ماندگار امام سجاد (ع) برای شیعیان نام برد و اظهار داشت: امام سجاد، چون نمی‌توانست مستقیم با مردم حرف بزند حرف‌های خود را در قالب دعا در صحیفه سجادیه بیان می‌کرد./۱۳۰۷/پ310/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح چهارشنبه در دیدار تعدادی از مسوولان خاش و فعلان حوزه آموزش و پرورش این شهرستان که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم انجام شد، با گرامیداشت هفته معلم، افزود: مدیران، معلمان و قشر فرهنگی جامعه، شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند و عملکرد، اقدامات و تلاش های ارزشمند آنان قابل ستایش است.

وی نقش معلمان را هم راستا با نقش انبیا عنوان کرد و بر تکریم این جایگاه در سال، تاکید کرد.

فرمانده سپاه خاش نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تکریم مقام معلم، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای عرصه مقاومت، دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و غیره، وظیفه همه اقشار جامعه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار از حمایت های اقشار مختلف مردم فارس و بلوچ، شیعه و سنی، علما، مسوولان، بزرگان اقوام طوایف و اقشار دیگر جامعه از عملیات غرورآفرین وعده صادق سپاه قدردانی کرد.

کد خبر 6093812

دیگر خبرها

  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۱ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟