Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@23:28:02 GMT

اهمیت کمک فنر‌ها در خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۱۸۰

اهمیت کمک فنر‌ها در خودرو چیست؟

رانندگان به نقایص کمک فنر‌ها که یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های خودرو است توجهی نمی‌کنند.

جالب است بدانیم در صورت خرابی کمک فنر‌ها ضریب فرسودگی سایر قطعات خودرو نیز افزایش می‌یابد. این قطعات شامل: ۱-فنر تعلیق ۲-جعبه فرمان ۳-دیفرانسیل ۴-لاستیک چرخ‌ها ۵-بلبرینگ چرخ‌ها ۶-گیربکس ۷-سیستم تعلیق ۸-مجموعه سیبک‌های فرمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به منظور ایمنی بیشتر، اطلاعات ذیل میتواند دید بهتری در خصوص شناخت و تشخیص خرابی‌های کمک فنر ارائه کند.

۱ - اگر کمک فنر نشتی دارد حتما باید تعویض شود.

۲ - بالا و پایین رفتن خودرو به خصوص اگر جاده ناهموار باشد و یا شیرجه رفتن خودرو در حین ترمز‌های شدید ممکن است به دلیل خرابی کمک فنر‌ها باشد.

۳ - اگر در سر پیچ خودرو بیش از حد بپیچد به نحوی که راننده برای کنترل آن باید تلاش بیشتری کند این روند می‌تواند از خرابی کمک فنر باشد.

۴ - اگر چرخ‌ها روی جاده بالا و پایین روند ممکن است از فرسودگی فنر‌ها و کمک‌ها باشد.

۵ - اگر خودرو روی جاده حالت بی ثباتی پیدا کند، ممکن است از فرسودگی از کمک فنر‌ها باشد و این امر ایمنی اتومبیل را شدیدا تهدید می‌کند.

۶ - بار کردن خودرو بیش از ظرفیت آن عامل مهمی در ضیعف شدن سیستم تعلیق از جمله کمک فنر‌ها می‌شود. اگر سرعت متناسب با جاده و بار نباشد باعث شکسته شدن اتصالات می‌شود که در نتیجه نا امن بودن خودرو و سرنشینان حتمی است.

۷ - اگر اتومبیل شما به یک سمت کشیده می‌شود سیستم تعلیق را که شامل تایرها، فنر‌ها و کمک فنر‌ها است را توسط افراد مجرب مورد بازدید قرار دهید تا نسبت به تعمیر و تنظیم هندسه چرخ‌ها با دستگاه الکترونیک اقدام شود.

۸ - تایر‌های فرسوده و جویده شده نشانگر عیب در سیستم تعلیق به خصوص در کمک فنرهاست که پس از آزمایشات نسبت به تعمیر و یا تعویض آن‌ها اقدام شود.


منبع:خودروکار

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی خودرو کمک فنر خودرو دانستنی های خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری دو جانبه با هدف اعلام حمایت از ملت فلسطین و توقف تجاوز به نوار غزه واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه به دلیل نقض قراردادهای تجاری بین دو طرف است.

این وزارتخانه افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه تصمیم به کاهش سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

این موضع‌گیری رژیم صهیونیستی در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی مبادلات تجاری با اسرائیل بسته و تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری بین دو طرف دیگر وجود خارجی ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می‌کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت‌ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب‌های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

وی افزود: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل با هدف اجبار این رژیم به آتش‌بس در غزه است. اکنون ما یک هدف داریم: مجبور کردن دولت نتانیاهو که با حمایت غرب از کنترل خارج شده است، به آتش‌بس. این اقدام ترکیه الگویی برای کشورهای دیگر خواهد بود که از وضعیت کنونی ناراحت هستند.

اردوغان همچنین گفت: ما نه به دنبال خصومت و درگیری با هیچ کشوری در منطقه خود هستیم و نه می‌خواهیم شاهد درگیری و خونریزی در هیچ جایی باشیم.

کد خبر 6096000

دیگر خبرها

  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • اهمیت بستن کمربند ایمنی در خودرو مخصوصا صندلی عقب (فیلم)
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم
  • واکنش تند به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض آمریکایی
  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد