Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از آغاز ثبت‌نام اولین هنرستان دولتی دخترانه هنرهای زیبا در این استان خبر داد.

«عبدالحسین رحمتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان این مطلب، اظهار کرد: کار ثبت‌نام از دانش آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در هنرستان دخترانه هنرهای زیبای ایلام آغازشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه دانش آموزان علاقه‌مند می‌توانند در رشته‌های موسیقی اصیل ایرانی، نقاشی و نمایش رشته‌های ارائه‌شده در این هنرستان ثبت‌نام کنند، افزود: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این هنرستان می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه هفته آینده برای ثبت‌نام به این هنرستان مراجعه کنند.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ساعات ثبت‌نام را 9 تا 11 هرروز عنوان کرد و گفت: دانش آموزان علاقه‌مند می‌توانند برای ثبت‌نام به بلوار آزادی، خیابان نصر 3 مراجعه و یا با شماره تلفن 09183410518 تماس حاصل کنند.

 

رحمتی خاطرنشان کرد: با توجه به نشست‌هایی که با اداره کل آموزش‌وپرورش استان برگزارشده، اقبال عمومی در بین دانش آموزان ایلامی برای تحصیل در رشته‌های هنری در این هنرستان وجود دارد و خیلی از دانش آموزان مقطع متوسطه علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های هنری هستند.

 

وی ابراز کرد: این هنرستان همانند تمام هنرستان‌هایی که در آموزش‌وپرورش وجود دارد فعالیت می‌کند و دانش آموزان پس از گذراندن دروس، موفق به اخذ دیپلم هنری رشته تخصصی خود خواهند شد و دادنش آموزان در این هنرستان علاوه بر یادگیری دروس تئوری رشته‌های هنری به‌صورت کارگاهی و عملی مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند.

 

رحمتی بابیان اینکه موفقیت‌های هنرمندان ایلام در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و در جشنواره‌های مختلف نشان‌دهنده این ظرفیت و پتانسیل است، ابراز کرد: راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا گام بسیار مهمی در راستای تقویت علم و دانش هنری در استان است.

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بابیان اینکه در اولین هنرستان دخترانه هنرهای زیبای شهر ایلام نمایش، نقاشی و موسیقی اصیل ایرانی تدریس خواهد شد، گفت: نحوه پذیرش دانش آموزان از طریق برگزاری یک آزمون خواهد بود و در سال جاری ۶۰ نفر در سه رشته اعلامی در این مکان آموزشی مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم تاسوعای حسینی عاشورای حسینی عاشورا محرم مسجد عزاداری محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری نماز ظهر عاشورا هنرهای زیبا هنرستان ثبت نام ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریفی حسینی در نشست خبری با اشاره به آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه اول از فردا گفت: سازماندهی دانش آموزان از فردا آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم از فردا که سال آینده سال تحصیلی متفاوت و خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان گفت: رهبری بر اجرای سند تحول تاکید داشتند و نگاشت نقشه راه اجرای سند تحول هم آغاز شد. در سندی که برای مدرسه نگارش شده است؛ به زودی در اختیار مدیران مدارس قرار خواهد گرفت.

امسال برای اولین بار نظام دوری را از اول ابتدایی آغاز خواهیم کرد. در این خصوص بحث توانمندسازی معلمان را اجرایی خواهیم کرد که برنامه ریزی آن از هم اکنون آغاز شده است تا معلمان کیفیت و شایستگی لازم را داشته باشند. با رایزنی‌های انجام شده هزار فضای آموزشی در مدارس دولتی به فضای ورزشی هم مجهز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه و خلاقیت پروری و مهارت آموزی از پروژه‌های اصلی ماست گفت: این موضوع را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردیم و به طور ویژه صد ساعت در اختیار مدرسه گذاشتیم تا آنان به صورت تخصصی برنامه ریزی کنند تا مهارت آموزی دانش آموزان را اجرایی کنیم.

طریفی حسینی گفت: شیوه جذب معلم را برای دومین سال متوالی داشتیم. ۲۸ هزار و ۸ رده استخدامی را ایجاد کردیم؛ روند استخدام از دیروز آغاز شده و در تلاشیم تا مهر ماه روند جذب و توانمندسازی معلمان جذب شده را به پایان برسانیم.

معاون آموزش ابتدایی گفت: سال گذشته طرح شهید همت را برای توانمندسازی معلمان داشتیم که عمده معلمان جدید الاستخدام داشتیم که طرح موفقی بود و سال آینده هم این طرح را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه موضوع کیفیت مدارس دولتی از دغدغه‌های اصلی دولت و وزارت آموزش و پرورش است؛ گفت: در دو سال اخیر مجموعه استخدام‌ها چیزی حدود ۲۰۰ هزار استخدام بوده است. با این رویکرد این حجم از استخدام‌ها با رویکرد کیفی نوید بخش معلمانی است که می‌توانند تحول مد نظرمان را رقم بزنند. این معلمان با روند سخت و متفاوت جذب می‌شوند ما متفاوت‌ترین افراد جامعه را به عنوان معلم انتخاب می‌کنیم. ۲۸ هزار نفر از حدود ۶۰۰ هزار داوطلب انتخاب می‌شوند و ما حساب ویژه‌ای روی آنان باز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انسان دومین سال ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان است گفت: ثبت نام الکترونیکی، شرایط آسان‌تر و سریع‌تری را برای ثبت نام در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد. قواعد کلی ثبت نام در آئین نامه اجرایی مدارس آمده است. یک نوع تسهیل گری برای ثبت نام در محدوده محل کار والدین ایجاد شده است.

کد خبر 6099446 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی