Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@01:22:02 GMT

۱۰۰۷ هکتار بافت فرسوده در خراسان جنوبی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۵۹۵

۱۰۰۷ هکتار بافت فرسوده در خراسان جنوبی شناسایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از وجود یک هزار و هفت هکتار بافت فرسوده در سطح استان خبر داد و گت: بیشتر این بافت‌ها مربوط به شهرستان بیرجند است. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد اظهار داشت: بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد شهری در حال حاضر در اولویت قرار گرفته ‌و رهبر معظم انقلاب نیز بر روی این موضوع تاکید جدی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 25 درصد جمعیت شهرها در وضعیت بد مسکن قرار دارند، بیان کرد: اختلاف طبقاتی در محلات شهر بسیار چشمگیر است و باید برای محلات کم برخوردارتر اقدامات بیشتری انجام شود که در سه سال اخیر نیز کارهای مطلوبی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید ظرفیت‌هایی ایجاد شود تا در این محلات سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود گفت: در خراسان جنوبی بالغ بر یک هزار و هفت هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه بیشترین بافت فرسوده استان مربوط به شهرستان بیرجند است ادامه داد: 491 هکتار بافت فرسوده و 225 سکونتگاه غیررسمی در شهرستان بیرجند وجود دارد.

تجمع ساختمان پزشکان در بافت فرسوده کرمانشاه؛ خطری که مسئولان آن را احساس نمی‌کنندنوسازی 3000 واحد مسکونی در بافت فرسوده بندرعباسعوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده شیراز تا 85 درصد اعلام شد

وی جمعیت محلات فرسوده استان را بالغ بر 110 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این میزان 33 درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجموع در استان 63 پروژه با 33 میلیارد تومان اعتبار در استان آغاز شده است گفت: در حال حاضر 42 پروژه در بیرجند در دست اجرا و 21 پروژه در مرحله مناقصه است که این 21 پروژه بالغ بر 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

جعفری همچنین از مساعدت ساخت یک هزار واحد مسکونی توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و بیان کرد: تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده نیز به متقاضیان ارائه می‌شود که سهمیه استان ما در سال 98 و 99 بالغ بر یک هزار و 760 واحد است اما تاکنون فقط 30 واحد برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده‌اند.

وی از توزیع 2 هزار و 118 تن قیر در سال گذشته بین شهرداری‌های استان خبر داد و یادآور شد: امسال بالغ بر 5 هزار و 100 تن قیر نیاز است که باید توزیع شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور