Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:42:46 GMT

توسعه خطوط ارتباطی و ریلی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۶۹۹۲

توسعه خطوط ارتباطی و ریلی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سالاری امروز پنج شنبه در آیین رونمایی از لوگوی رویداد گردشگری 2020، یکی از اصلی ترین پایه های گردشگری را ارتباطات قوی دانست و اظهار داشت: به همین منظور در استان کرمانشاه اقدامات خوبی در زمینه چگونگی برقراری ارتباطات اثر بخش انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه ارتباطات ملی و بین المللی ما در وضعیت خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: این استان از نظر استقرار در منطقه در جایی قرار دارد که با 2 ساعت از طریق زمینی به مراکز استان های مجاور می تواند ارتباط داشته باشد و شبکه های ارتباطی زمینی ما در حال حاضر به صورت بزرگراه تا خسروی کشیده شده است.

وی عنوان کرد: آزادراه کرمانشاه جزو برنامه‌های اصلی است که از تهران تا همدان آمده است و به دنبال این هستیم که با مشارکت بخش خصوصی این مسیر را تا مرز خسروی ادامه دهیم.

این مسئول بیان داشت: آزادراه‌های شرقی- غربی هم اکنون توسط بخش خصوصی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که عملیات اجرایی در حال انجام است و امیدواریم که به خوبی پیش برود.

سالاری ادامه داد: شبکه‌ریلی تا کرمانشاه آمده است و اگرچه شبکه‌ریلی مبنای بار است اما کنار آن مسافر هم سوار می شود.

این مسئول  اظهار داشت: زیرسازی شبکه ریلی تا اسلام‌آباد حدود ۶۰ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم سال آینده عملیات روسازی آن هم صورت بگیرد.

پیشرفت ۱۵ درصدی شبکه‌ریلی اسلام آباد خسروی

وی همچنین از پیشرفت ۱۵ درصدی شبکه‌ریلی اسلام آباد خسروی خبر داد و بیان داشت: برنامه ارتباطی این است که این شبکه به خانقین و بخش داخلی عراق متصل شود و با این روند شبکه ارتباطی خانقین نیز تا سوریه و بندر لاذقیه ارتباط پیدا می کند تا بتوانیم به عنوان یک شبکه ملی از آن استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: عملیات بازسازی باند فرودگاه را آغاز کردیم و امیدواریم تا پایان سال آینده آنرا به روز کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در زمینه شبکه ریلی در حال حاضر یک روز در میان به تهران- مشهد حرکت داریم که در ایام اربعین اضافه خواهد شد و در روزهای پیک اگر چیزی حدود ۸ رام به تهران و 2 رام به مشهد داشته باشیم و در هر وعده حدود ۶۰۰ مسافر را به طور متوسط جابه‌جا کنیم، ۶ هزار نفر به استان سفر می کنند و یا از استان خارج می شوند.

وی ادامه داد: در توسعه ناوگان هوایی امکانات و محدودیت های تحریم اجازه نداده است کار زیادی انجام دهیم اما جلساتی در این خصوش داشتیم و توانستیم تورکیش را برگردانیم.

سالاری ابراز داشت: قابلیت های زیادی در زمینه آثار تاریخی، طبیعت چهارفصل، حیات وحش، ابنیه تاریخی، مذهبی، پیشینه تاریخی و ... در استان کرمانشاه وجود دارد و این قابلیت‌ها زمانی بالفعل می شوند که بتوانیم از آنها درست استفاده کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در استان از بحث گردشگری حمایت می کنیم چرا که معتقدیم بخش عمده ای از موضوع اشتغال توسط گردشگری حل و فصل می شود.

وی گفت: صنعت توریسم صنعتی است که بازده بالایی دارد و نی توان از همان روزی که استارت می خورد خروجی داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: محدوده های گردشگری محدوده هایی نیستند که منطبق بر تقسیمات سیاسی باشند.

وی افزود: بحث هایی که در راستای گردشگری در استان به وقوع پیوسته از جمله ثبت جهانی اورامانات و رویداد 2020 بسیار با اهمیت هستند که امیدوارم از آنها به درستی بهره ببریم.

کد خبر 4716663

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین گردشگری کرمانشاه ماه محرم بوشهر قزوین شیراز مراسم عزاداری ایلام عاشورا اربعین حسینی شهرکرد گرگان ماه محرم و صفر خرم آباد تاسوعا و عاشورا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری

ودودمحمدی گفت: عبور سه رودخانه از داخل شهر خلخال ظرفیت مناسبی را برای ایجاد امکانات گردشگری آبی در مرکز این شهر فراهم کرده و باید از این ظرفیت به نحو مناسبی استفاده شود.

شهردار خلخال افزود: برای ساماندهی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه هیروچای و یکی از سه رودخانه عبوری از این شهر بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

او از آغاز ساماندهی هیروچای از رودخانه‌های عبوری از مرکز شهر خلخال با تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و عرض ۲۴ متر از مسیر رودخانه هیروچایی دردست اجراست و علاوه بر لایروبی، دیوارکشی و کف سازی رودخانه، با ایجاد پیاده‌ راه زمینه تردد راحت عابرین پیاده در طول مسیر ۲ سمت رودخانه امکان‌پذیر خواهد شد.

شهردار خلخال با بیان اینکه اعتبارات درآمد محلی شهرداری خلخال جوابگوی طرح‌های عمرانی این شهر نیست، خواستار مساعدت فرماندار و مسئولان ذیربط استانی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح شد.

محمدی گفت: هیچ کدام از قول‌های داده شده از سوی مسئولان استانی و کشوری به شهرستان خلخال برای تامین اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های داخل شهر به خصوص از محل اعتبارات مدیریت بحران استان تا به امروز عملی نشده است.

شهردار خلخال اضافه کرد: در حال حاضر رودخانه‌های هیروچای ، قیز باخان و نورعلی چای از مرکز شهر خلخال عبور می کند که ساماندهی این رودخانه‌ها اعتبارات کلانی نیاز دارد.

محمدی کاهش آسیب رودخانه‌ها در مواقع بارندگی‌های شدید و سیل ، در کنار استفاده از ظرفیت رودخانه‌ها جهت توسعه صنعت گردشگری را از اهداف اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های این شهر اعلام کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب