Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه تایمز آو اسرائیل گزارش داد؛ ترامپ در حال نزدیک شدن به مذاکره مستقیم با ایران است

روزنامه تایمز آو اسرائیل در گزارشی، بولتون را نزدیکترین هم پیمان اسرائیل در کاخ سفید و یکی از حامیان آن در تبعیت از خط مشی سخت گیرانه در قبال ایران، توصیف کرده و نوشت: بولتون، وضع کننده سیاست سرسخت کاخ سفید در مورد ایران است و علت برکناری وی، اختلاف نظر‌هایی در مورد تعدادی از مسائل سیاسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ المیادین به نقل از این روزنامه اسرائیلی نوشت: خروج بولتون از دولت آمریکا زمانی صورت گرفت که ترامپ در حال نزدیک شدن به انجام مذاکره مستقیم با ایران است و احتمال دارد که برکناری بولتون نشان دهنده یک تحول بزرگ در استراتژی دولت آمریکا و نرمش ان در برابر تهران باشد.

خبرنگار این روزنامه، ران کامبیاس در مقاله‌ای نوشت: سرچشمه اختلاف مستقیم بین بولتون و ترامپ، افغانستان است؛ چرا که بولتون تلاش کرد مانع از جهش ترامپ به سمت توافق صلح با طالبان شود.

علاوه بر این، تنش‌های دیگری نیز بین این دو وجود داشت که به پرونده ایران مربوط می‌شد و بولتون کسی است که تلاش‌های آمریکا در ضدیت با ایران را رهبری نموده و به ترامپ برای ضربه زدن به ایران فشار وارد می‌کرد.

تایمز آو اسرائیل افزود: بدتر از این، صحبت‌های ترامپ در مورد چشم پوشی از بولتون، به دلیل اختلاف نظر آن‌ها در سیاست و تاکید وزیر خارجه آمریکا در خصوص آمادگی ترامپ برای دیدار با همتای ایرانی اش، بدون پیش شرط است.

به گزارش این روزنامه اسرائیلی، در حالی که ایرانی‌ها از رفتن بولتون خوشحالند و مشاور روحانی، حسام الدین آشنا، این موضوع را نشانه قاطعی برای شکست استراتژیک فشار‌های آمریکا علیه ایران می‌داند، اسرائیلی‌ها نگران آن هستند که نشست ترامپ و روحانی تا حدّ زیادی منجر به نتایجی شبیه نتیجه دیدار ترامپ با رهبر کره شده و در نهایت، این دو کشور به یکدیگر نزدیک شوند.

تایمز آو اسرائیل می‌افزاید: نگرانی عمده اسرائیل، تقویت گرایش‌های عزلت طلبانه ترامپ است؛ در حالی که بولتون در بسیاری مواقع ترامپ را برای اتخاذ موضع نظامی قویتر تحریک می‌کرد و البته، رئیس جمهور ایالات متحده در برابر این تحریکات، مقاومت نموده است.

با اینکه ترامپ به روشنی در مورد علت اختلافات شدید بین خود و بولتون صحبتی نکرد، گزارش‌ها حاکی از آن است که این دو در چارچوب نقشه صلحی که ترامپ امیدوار بود بتواند در رابطه با طالبان به آن دست یابد، اختلاف نظر داشتند. محافظه کارانی که با بولتون هم عقیده بودند، از اقدام ترامپ در مورد دعوت از طالبان برای حضور در کمپ دیوید و مذاکره با انها، برای دست یافتن به صلح، احساس نگرانی شدیدی کردند.

این روزنامه در رابطه با مواضع بولتون در سیاست خارجی آمریکا نوشت: وی نسبت به نزدیکی ترامپ به کره شمالی و تصمیم او برای عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از سوریه، خوش بین نبود و در واقع، بولتون مغز متفکر حمله آرامی بود که در داخل کاخ سفید، برای قانع کردن ترامپ در مورد باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی در سوریه، جریان داشت.

انتشار مطالب رسانه های خارجی با هدف اطلاع رسانی از نوع نگاه و برداشت آنان از تحولات صورت می گیرد و به منزله تایید آن نیست./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در مراسم سومین سالگرد سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی اظهارکرد: شهید حجازی پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت شروع کرد، همه دوستان از زمانی که شهید حجازی را شناختند این مشخصه را در شهید حجازی دیدند که به تکلیف خود در مقابل خدا عمل می‌کرد.

وی با بیان اینکه تمام مراحلی که باید طی شود تا فرد به درجه اعلای شهادت برسد را شهید حجازی طی کرد، افزود: در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت مثل شهید حجازی، شهید زاهدی، شهید سلیمانی، ادامه داد: در ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی امام خمینی (ره) آمریکا و صهیونیسم را مورد حمله قرار داد و بعد از ۶۰ سال تمام دنیا در ۲۰۰ روز گذشته همان حرف امام را تکرار کردند

سردار فدوی بیان کرد: شاخصه‌های اسلامی در دلدادگان انقلاب اسلامی در تمام دنیا جاری شد به طوریکه در دل آمریکا شعار علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل داده می‌شود. در اعتراضات اخیر دانشگاه‌های آمریکا این موضوع را دیدیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: یمن در کم‌تر از ده سال به عظمتی رسید که مقابل ابرقدرت‌های جهان به طور رسمی ایستاده است،  چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز کسانی که شاید ده سال پیش اسمی از آنها نبود جلوه گری کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: زمانی که خبیثان آمریکایی و اسرائیلی به یمن حمله کردند گفتند به یکی از فقیرترین کشور‌ها حمله کردند، اما چه شد؟ آیا یمن تضعیف شد؟ در شروع جنگ غزه کشور یمن، هم اعلام رسمی کردند و هم برای جنگ مستقیم با آمریکا اقدام کردند.

سردار فدوی اضافه کرد: اگر کسی در مقابل ظلم بایستد آنچنان خداوند او را تقویت می‌کند که کم‌تر از ده سال می‌تواند جلوی ابرقدرت‌ها  بایستد. خداوند هیچ تکلیفی را بر بنده خدا مشخص نکرده است که نتواند انجام دهد و ما به تکرار در تاریخ انقلاب اسلامی خود این را دیدیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل فهمیده‌اند اگر روال قدیم را بخواهند ادامه بدهند وحشتناک با آنها مقابله خواهد شد و وحشتناک ضربه خواهند خورد، گفت: این روند اخیر خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا آن جمله امام خمینی (ره) که پرچم این انقلاب را به دست حضرت حجت (عج) میرسانیم محقق خواهد شد. این روند خیلی محکم ادامه خواهد داشت تا جایی که همه مردم دنیا شیرینی حکومت اسلامی را خواهند چشید.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مردم ایران در مرکز این روال قرار دارند و عزم خود را جمع کردند که هرچه بیشتر سهم ببرند. ما مطمئن هستیم که اگر تکالیفی را که خداوند برای ما مشخص کرده انجام دهیم مسلماً سرفراز خواهیم بود.

سردار فدوی اظهارکرد: شهید حجازی الگو شد برای دیگران که بتوانند راه مقاومت را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: دانشجویان در دل آمریکا علیه شیطان بزرگ آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان به جنایات اسرائیل
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه