Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@05:19:46 GMT

منع تبعیض فرهنگی با گسترش سینماهای محلی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۷۳۵۵

منع تبعیض فرهنگی با گسترش سینماهای محلی

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساخت سینمای غرب اصفهان در رهنان و تبدیل آمفی تئاترهای برخی مراکز فرهنگی به سالن‌های سینمای محلی با رویکرد بهبود زیرساخت های هنر و دسترسی مردم و منع تبعیض دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت ۲۱ شهریورماه روز ملی سینما نوشت: توسعه زیرساخت های فیلم و تئاتر یکی از اولویت های کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در سال اول دوره پنجم مشارکت در احداث پردیس سینمایی ساحل و احداث سینما بهمن دنبال شد و در نهایت این دو مجموعه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: توسعه سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر با ارزیابی امکان تغییر کاربری سالن‌ها و ظرفیت‌های موجود سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی ازجمله تاکیدات این کمیسیون در برنامه بودجه ۱۳۹۸ شهرداری اصفهان بوده است تا براین اساس ساخت سینمای غرب اصفهان در رهنان و تبدیل آمفی تئاترهای برخی مراکز فرهنگی به سالن های سینمای محلی با رویکرد بهبود زیرساخت های هنر و دسترسی مردم و منع تبعیض دنبال گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشتراک تصاویری از پردیس سینمایی ساحل, سینما بهمن و مراسم افتتاحیه این دو سالن سینمایی تصریح کرد:  کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری اصفهان به دنبال بازگشایی سینما همایون مذاکراتی را آغاز کردند که متاسفانه با به نتیجه نرسیدن این تلاش‌ها در سال جاری تلاش خود را به ساخت مجموعه دیگری با عنوان تئاتر شهر معطوف نموده‌اند.  

کد خبر 389236

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سينما همايون سینما بهمن تئاتر شهر اصفهان سینما ساحل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت: عملیات باز سازی این ساختمان، به عنوان خانه‌ای برای شهروندان و با نام برگزیده"خانه شهر" تعریف شد.

هادی حق‌بین افزود:این طرح در دو مرحله احداث ساختمان خانه شهر و ارتقاء کیفی میدان امام خمینی تعریف شده که در مرحله نخست احداث ساختمان خانه شهر در دست اقدام است.

وی گفت:این طرح در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ متر در ۴ طبقه در حال ساخت است.

آقای حق‌بین افزود:کارکرد کلی این ساختمان، فرهنگی و متشکل از یک سالن چند منظوره به ظرفیت ۳۸۰ نفر، موزه، فضا‌های نمایشگاهی و عرضه محصولات فرهنگی، بام سبز و سالن رسانه و تشریفات برای رخداد‌های مهم دیپلماتیک شهر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور