Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@03:56:07 GMT

اخبار سلامت/ روش درست پخت مرغ از نظر طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۷۵۰۰

اخبار سلامت/ روش درست پخت مرغ از نظر طب سنتی

رویداد۲۴ دکتر مریم مقیمی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گوشت مرغ، مخصوصا گوشت سینه‌مرغ که چربی بسیار کمی دارد، برای تقویت مغز، تصفیه پوست و بهبود وضعیت معده‌های مرطوب مفید است. توصیه می‌شود حین طبخ مرغ، از ادویه‌های گرم مانند فلفل، خردل، دارچین و... استفاده شود که به‌عنوان مصلحات غذایی گوشت مرغ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین خاطرنشان کرد: سیر نیز از منظر طب سنتی، طبعی گرم و خشک دارد که همراهی آن با گوشت مرغ می‌تواند باعث تعدیل شدن طبع مرغ شود.

دکتر مقیمی در ادامه افزود: از دیدگاه طب سنتی گوشت گوساله نیز طبیعتی گرم و تر دارد. از این‌رو، بهتر است بعد از مصرف غذاهای حاوی آن یا همراه با غذایی که گوشت گوساله در آن وجود دارد، مقداری گشنیز و مرزه مصرف شود. ضمن اینکه افزودن پودر سماق به غذاهای گوشتی هم اکیدا توصیه می‌شود چراکه سماق می‌تواند علاوه بر پیشگیری از افزایش اسید اوریک خون، باعث متعادل شدن طبع غذاهای گوشتی شود.

این متخصص سنتی تاکید کرد: معمولا نکته‌ای که خیلی توجه چندانی به آن نمی‌شود، این است که خود نمک مصرفی در غذاها نیز از منظر طب سنتی دارای طبع و خاصیت است. نمک، مزاج گرم و خشکی دارد و از این‌رو، همراه کردن آن با انواع گوشت‌ها و آویشن می‌تواند برای متعادل‌سازی طبع نهایی غذا بسیار مفید باشد.

دکتر مقیمی در نهایت افزود: البته در مصرف نمک نباید زیاده‌روی شود چون می‌تواند باعث تولید سودا، مشکلات پوستی و لاغری نامتناسب شود. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی پس از شکست سنگین برابر ویارئال در این فصل تصمیم گرفته بود که نیمکت بارسلونا را در پایان فصل ترک کند و از هدایت این تیم کنار برود اما با گذشت چند ماه نظرش را در این باره تغییر داد.

این مربی جوان در جلسه‌ای که دو شب پیش به همراه مدیران بارسلونا داشت به این نتیجه رسید که بهترین تصمیم برای خودش و این تیم این است که به حضورش روی نیمکت ادامه دهد و این خبر روز گذشته در نشست مطبوعاتی با حضور او و خوان لاپورتا به صورت رسمی اعلام شد.

با این حال رسانه‌های اسپانیایی مدعی شده بودند که او مخالفانی هم در بین اعضای هیئت مدیره و مدیران این باشگاه دارد و حالا Esport3 خبر داده است که بعضی از اعضای هیئت مدیره به صورت جدی به این مربی برای ادامه فصل و فصل آینده هشدار داده‌اند.

آنها به ژاوی تذکر دادند که باید رفتارش را روی نیمکت بارسلونا تغییر دهد، چرا که معتقد هستند دریافت کارت‌های قرمز متوالی از سوی سرمربی این تیم به شهرت بارسا ضربه می‌زند و این موضوعی است که باید به صورت جدی از سوی او مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • ۸ سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • 8 سانتیمتری که نگذاشت رفیعی، بیرانوند باشد!
  • وقتی هوش مصنوعی از هر چیزی توپ درست کنه! (عکس)
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • هشدار بارسا به ژاوی: رفتارت را درست کن