Web Analytics Made Easy - Statcounter

احزاب مخالف جنگ افروزی ائتلاف سعودی اماراتی در یمن بر حمایت خود از رهبر جنبش انصارالله تاکید کردند. ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، رهبران احزاب سیاسی مخالف تجاوز عربستان بر حمایت کامل خود از رهنمودهای عبدالملک الحوثی رهبر جنبش مردمی انصارالله در راستای تقویت مقاومت در مقابله با متجاوزان تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش رهبران احزاب سیاسی مخالف تجاوز با تمجید از عملیات امنیتی منحصر به فرد دستگاه‌های امنیتی در عمق مناطق تحت اشغال متجاوزان در شهر مأرب، حمایت خود از تصمیم دولت مبنی بر تشکیل کارگروه آشتی ملی و راه حل سیاسی را مورد تاکید قرار دادند.

رهبران احزاب مخالف با جنگ بر حمایت خود از جنبش مردمی در استان‌های جنوبی و شرقی در مخالفت با اشغالگری امارات و عربستان تاکید کردند.

این رهبران  با انتقاد از گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد درباره اوضاع انسانی در یمن که در آن بین جلاد و قربانی فرقی قائل نشده است، تبادل نقش‌ها بین رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی بعد از تصمیم نتانیاهو درباره اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری و "غور اردن" را محکوم کردند.

از سوی دیگر مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی شهر محاصره شده الدریهمی در الحدیده را با سلاح‌های مختلف هدف قرار دادند.

آغاز سال تحصیلی جدید در یمن با وجود جنگ

روز شنبه سال تحصیلی جدید در یمن با وجود ادامه تجاوز عربستان آغاز خواهد شد و دانش آموزان به مدارس خواهند رفت.

ائتلاف متجاوز سعودی در این پنج سال به مدارس و مراکز آموزشی در یمن رحم نکرده است و بر اثر بمباران این مراکز دهها تن از دانش آموزان و معلمان به شهادت رسیده اند و بیش از سه هزار و پانصد مدرسه و مرکز آموزشی ویران شده است.

شکار 3 مزدور عربستان در عملیات یمنی‌هارهبر انصارالله: یمن کربلای زمانه است/ پایبندی به شعار"هیهات منا الذلة"

انتهای پیام/

R36348/P/S1115,8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک رهبر حماس در گفتگو با العربی الجدید بیان کرد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال به شکست کشاندن تلاش‌ها برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه است.

این رهبر حماس تاکید کرد که مقاومت تنها توافقی را به امضا خواهد رساند که به طور واضح متضمن توقف هرگونه عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در نوار غزه و خروج نیروهای اسرائیلی از این باریکه باشد.

وی گفت نتانیاهو اهمیتی به سرنوشت نظامیان اسیر اسرائیلی نمی‌دهد و آن‌ها را به عنوان قربانیان جنگ قلمداد می‌کند تا از پرداخت هرگونه بهایی برای آزادی آن‌ها طفره برود.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد هیأتی از این جنبش روز شنبه در سایه تماس‌های اخیر با واسطه‌های مصری و قطری برای ادامه مذاکرات آتش‌بس راهی قاهره خواهد شد.

این جنبش بیان کرد: ما بر روحیه مثبتی که هنگام بررسی طرح پیشنهادی اخیر برای آتش‌بس در غزه نشان دادیم، تاکید می‌کنیم.

حماس همچنین تاکید کرد که ما و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بر رسیدن به توافقی که به توقف جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌های خود منتهی شود، مصمم هستیم.

در همین راستا، یک منبع مسئول در جنبش حماس در گفتگو با العربی الجدید اعلام کرد قاهره توانسته به شکل قابل قبول و رضایت‌بخشی در مورد طرح آتش‌بس در غزه دست یابد و آن را به حماس و رژیم صهیونیستی ارائه داده است.

منبع مذکور اشاره کرد که حماس موافقت اولیه خود را با این طرح اعلام کرده و خواستار ضمانت‌های واضح آمریکا در مورد آن شده است.

جنبش حماس اعلام کرد هیئت این جنبش در قاهره متشکل از خلیل الحیه، زاهر جبارین و محمد نصر اعضای دفتر سیاسی این جنبش خواهد بود.

از سوی دیگر، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت علیه نتانیاهو و جنگ غزه موضع گیری کرده است.

اولمرت در این ارتباط گفت: «ما از این جنگ پیروز خارج نخواهیم شد و باید خیابان‌ها را از تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو و همپیمانانش پر کنیم.»

ماه گذشته نیز نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی خواستار توقف فوری جنگ در غزه و بازگرداندن اسرای اسرائیلی بازداشت شده در غزه شد و تاکید کرد که در این صورت دستاورد اسرائیل بسیار بیشتر از ادامه این جنگ خواهد بود.

وی تاکید کرد که نتانیاهو برای نجات اسرای اسرائیلی جنگ را ادامه نمی‌دهد، بلکه می‌خواهد خودش را نجات دهد.

اولمرت پیش از این نیز خواستار توقف جنگ غزه شده و تاکید کرده بود که این جنگ نمی‌تواند اهداف مشخص شده توسط بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را محقق کند.

نخست وزیر اسبق اسرائیل در اظهارات پیشین خود رژیم صهیونیستی را در برابر یک دوراهی قرار داده و تاکید کرده بود که تل‌آویو یا با آتش بس و بازگرداندن اسرا از غزه از طریق انجام تبادل موافقت می‌کند یا باید بدون اینکه اهداف خود در ریشه کن کردن حماس و بازگرداندن اسرا را محقق کند، به جنگ خود در غزه ادامه بدهد.

کد خبر 6096062

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • هیات حماس به قاهره می رود
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • شمال یمن بمباران شد
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن