Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ضمن گرامیداشت روز ملی سینما گفت: سینما دریچه‌ای به روی فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و هویت‌هاست.

او افزود: آثار سینمایی همواره از بهترین منابع برای شناخت جوامعی است که این آثار در آن‌ها ساخته می‌شود، به علاوه سینما با بهره‌مندی از ابزار قدرتمند بیانی، قادر به خلق احساسات و اندیشه‌های ناب در جان آدمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفرپور اضافه کرد: اشاره ظریف امام خمینی (ره) به سینما در اولین سخنرانی ایشان پس از بازگشت به ایران نشان از رویکرد ایجابی جمهوری اسلامی به این هنر در جهت تقویت ارزش‌های اسلامی دارد.

او ادامه داد: سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی از رخوت خارج شد و شکوفایی واقعی را تجربه کرد، البته نباید فراموش کرد که خلأ تئوریک جدی در مسیر حرکت به سمت سینمای ملی ایران وجود دارد و لازم است تا در این خصوص پژوهش‌ها و مفهوم‌پردازی‌های جدی‌تری صورت گیرد؛ چرا که به نظر می‌رسد امروز مسئله اصلی سینمای ما، ضعف مفهومی و شناختی در راه تحقق سینمای بومی است».

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به کمبود سینما در کشور گفت: متأسفانه کشور با فقدان سالن‌های سینمای استاندارد در سطح کشور و به خصوص شهرستان‌ها مواجه است و دولت باید در به میدان آوردن بخش خصوصی برای جبران کمبود جدیت بیشتری به خرج دهد، زیرا سینما در کنار جنبه‌های سرگرم‌کننده خود، ابزاری کلیدی برای انتقال معارف و اندیشه‌های اساسی و برانگیختن احساسات ارزشمند انسانی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی جمشید جعفرپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

احد وظیفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی روزهای اخیر در فلات مرکزی و استان‌های سمنان، تا حدودی بخش‌های غربی خراسان رضوی و استان‌های جنوبی کرمان، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، فارس، شمال هرمزگان و مناطق شرقی تهران بارندگی‌های مناسبی دریافت کردیم که درصدی از کم بارشی در آن مناطق جبران شد.

به گفته او، علی‌رغم جبران بخشی از کم بارشی‌ها، کماکان ۱۴ درصد نسبت به دوره بلندمدت کمبود داریم. هرچند در دامنه‌های جنوبی البرز همچون استان‌های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی در اردیبهشت ماه همانند فروردین ماه پیش‌بینی می‌شود که بخشی از کم بارشی‌ها جبران شود. البته در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی کمبود بارش جدی است که برآورد می‌شود تا پایان سال آبی باقی بماند.

رئیس مرکز خشکسالی با تاکید بر مدیریت منابع آبی در مناطقی که کمبود بارش جدی است، افزود: بارش‌های اسفند تاکنون برای کشت دیم مناسب است که انتظار می‌رود کشاورزان دیم کار شرایط مطلوبی پیش رو داشته باشند.

او گفت: با توجه به شرایط مساعد دما، بارش و رطوبت کافی به ویژه در نیمه غربی کشور، شرایط خوبی برای برداشت محصولات داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل