Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@04:21:33 GMT

تورم چین در بالاترین سطح ۱۸ ماه اخیر باقی ماند

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۸۸۷۴۱

تورم چین در بالاترین سطح ۱۸ ماه اخیر باقی ماند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، همان طور که انتظار می‌رفت تا پایان 12 ماه منتهی به ماه اوت نرخ تورم چین بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در سطح ۲.۸ درصد باقی ماند که بالاترین نرخ تورم در طول ۱۸ ماه اخیر در دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود.

این نرخ تورم که ۰.۲ درصد بیش‌تر از نرخ پیش‌بینی شده قبلی است، مانند گذشته بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت گوشت خوک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر مبنای ماهانه نرخ تورم چین منفی ۰.۱ درصد عنوان شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۱۴ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۴.۸ درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲۲ درصد بوده است. نرخ تورم برای اقلام غیر غذایی کاهشی بوده است و از ۱.۳ درصد به ۱.۱ درصد رسیده است.

در ماه اوت تورم بخش مواد غذایی ۱۰ درصد بوده است که بیش‌ترین افزایش مربوط به قیمت گوشت خوک با ۴۶.۷ درصد بوده است. این افزایش که دهمین ماه متوالی افزایشی قیمت است ۲۷ درصد بیش‌تر از قیمت این گوشت در ماه ژوئیه بوده است. از سوی دیگر اما افزایش قیمت میوه از ۳۹.۱ درصد در ماه ژوئیه به ۲۴ درصد در ماه اوت و برای سبزیجات از ۵.۲ درصد به منفی ۰.۸ درصد کاهش داشته است.

هسته تورمی که تغییرات قیمت گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئیه به ۱.۵ درصد در ماه اوت رسیده است. تورم بر مبنای ماهانه نیز ۰.۷ درصد بود هاست که بالاترین تورم ماهانه ثبت شده در چین از دسامبر سال گذشته تاکنون محسوب می شود. در بین دیگر بخش ها، بیشترین تورم مربوط به مراقبت های درمانی با ۲.۳ درصد و لباس با ۱.۸ درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.   وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودرو‌ها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهر‌های جنوب استان جلوگیری شد.   امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستا‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد