Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شامگاه پنجشبه 21 شهریور در مراسم بزرگداشت مرحوم محمدباقر منصوری، مداح اهل بیت، جریان مداحی و شعر عاشورایی را یک مدرسه، ثروت و عنایت آسمانی دانست و اظهار کرد: پیشرفت تکنولوژی و صنعت ارتباطات باعث شده تا تمام اقدامات در یک لحظه به جهان مخابره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک مداحی و یا شعر غلط و یا اقدام خرافی می‌تواند در جهان پخش شده و شیعیان را زیر سوال ببرد، در چنین وضعیتی وظیفه ما بسیار سنگین است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به جهانی شدن مساله کربلا تاکید کرد و گفت: جاذبه حادثه کربلا پس از ۱۴۰۰سال به حدی است که منجر به اجتماع ۲۰میلیون جمعیت می‌شود.

وی به لزوم جهانی شدن عزاداری و مداحی تاکید کرد و اظهار داشت: نباید در مراسمات عزاداری اقدامی در جهت خلاف عقلانیت و فطرت انجام شود چرا که در صورت وجود آفت در آن وهن در مذهب و دین به وجود می‌آید.

امام جمعه اردبیل با اشاره به خصوصیات مداح آرمانی بیان داشت: مداح و شاعر عاشورایی باید اطلاعات دینی داشته باشد، روح کلی حاکم بر شریعت را بداند و شخصیت معصوم را بشناسد.

وی ادامه داد: مداح و شاعر عاشورایی باید به تاریخ آشنا بوده و از ادبیات عرب آگاهی داشته باشد و از همه مهم‌تر این‌که شاعر و مداح باید اخلاص داشته باشد، اخلاص رکن رکین عزاداری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به ضرورت توجه مادحین و شعرا به سلوک و رفتار اجتماعی تاکید کرد و گفت: شناخت مرام و اهداف قیام امام حسین(ع) لازمه مداحی و شاعری در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) است.

عاملی گفت: شعرا و مداحان عاشورایی باید در مجالس عزاداری از غلو، دروغ و احساساتی شدن پرهیز کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۸۹۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ضمیر ناخودآگاه معلمان بر روی شخصیت دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه) در برنامه معلم ماندگار که در مدرسه شریعتی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بسترهایی که تداوم وجود انسان را تداعی می‌کند زمانی است که دانش‌آموز نمره بالایی را کسب کرده و معلم او را تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه معلمی به معنای واقعی کلمه عشق است، افزود: عاطفه معلمان قابل اندازه‌گیری نبوده و کمیت نیست بلکه تماماً کیفیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه معلمان بر ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه، رفتار، منش، نگاه و حرکات آنان و روحیه دانش‌آموز تاثیر می‌گذارند، خاطرنشان کرد: واقعا مدیون زحمات معلمان هستیم و باید قدردان آن باشیم.

علیرضا شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به سخن استاد هشترودی در خصوص مواجه با کلمه تکریم و کرامت، خاطرنشان کرد: معلمانی در استان زنجان یک عمر راحیه خوش تعلیم و تعلم را تقدیم کردند و الان چهره‌هایی در استان زنجان داریم که هر کدام افتخار برای کشور هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد
  • مرجع اطلاعات بسیاری از مداحان و حتی برخی از روحانیون سرچ گوگل شده است
  • آهنگران: امام(ره) فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است
  • روزگاری جامعه مداحی از مراجع تقلید اجازه نقل حدیث می‌گرفت
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد