Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: ورزشگاه رفتن بانوان به عنوان یک مطالبه القا شده در زنان از سوی جریان اصلاح طلب به جامعه تزریق شده است. اگر از بسیاری زنان بپرسید که آیا آنطورکه در جامعه به طور پرحجم و پرفشاردرباره  ورزشگاه رفتن زنان تبلیغ می شود خواهان حضور در ورزشگاه هستند، بسیاری از آنها این موضوع را تکذیب و حتی با آن بسیار بیگانه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه اینکه اگر قرار بر ورزشگاه رفتن زنان باشد و آنان علاقه مند دیدن بازی های حرفه ای فوتبال و والیبال هستند محیط بسیار مهیاست و می توانند به تماشای بازی های همجنسان خود بروند.

 این موضوع باعث رونق گرفتن ورزش زنان می شود که همیشه از آن شکایت دارند که بی توجهی به آن صورت می گیرد. درواقع اگر شرکت های تجاری و اسپانسرها متوجه شوند که ورزش زنان مخاطب دارد قطعا با تزریق پول به این ورزش باعث رونق و شکوفایی آن می شود. اما جریان سیاسی اصلاحات به فکر رونق ورزش زنان نیست و بیشتر به جنجال سازی و رسیدن به اهداف خود فکر می کند. البته باید گفت که یک نوع مردسالاری در زمینه مطالبه حضور زنان در ورزشگاه ها مستتر است. 

این روزها که یک ماجرای دورغین به نام «دختر آبی» هم در شبکه های اجتماعی توسط جریانات خاص ساخته شده است این موضوع بیشتر از قبل سرو صدا کرده است. دولتمردان هم هر یک به فراخور استفاده از این موقعیت که تا حدودی افکارعمومی را از مسائل اصلی خود یعنی اقتصاد و معیشت خانوارها دور کرده است سعی کردند نظر خود را ارائه دهند. البته آنچه مشخص است در دولت یک صدای واحدی در این حوزه نیست و بیشتر همین استفاده سیاسی از ماجرا برای دولتمردان مهم است. 

در همین رابطه، چند اظهار نظر خاص و متناقض دیده می شود. «علی ربیعی»، سخنگوی دولت درباره حضور زنان در ورزشگاه ها بیان کرد که به دنبال راه های تضمین شده هستیم. 

وی عنوان کرد که نظر دولت ورود زنان به ورزشگاه ها است اما باید معبر و مکان ها جداگانه باشد. 

سخنگوی دولت مطرح کرد: «هم اکنون  در تمامی بازی‌های ملی زنان می‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند. زیرساخت‌ها در ورزشگاه‌ها فراهم است و این امکان وجود دارد که در بازی‌های لیگ هم حاضر شوند.»

«لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس جمهور نیز مطرح کرد که ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصمیم جدی دولت است.

اما به نظر می رسد چندان که سخنگوی دولت بیان کرد نظر دولت حضور زنان در ورزشگاه ها نیست.

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور، با بیان این مطلب که فضای فعلی و این میزان فحش و درگیری حضور بانوان در ورزشگاه ها مصلحت نیست، گفت:« در دولت چند ماه قبل در این خصوص صحبت کردیم، اعتقاد ما این است که اگر فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور خانم‌ها باشد از نظر ما منعی ندارد، اما با فضای فعلی که طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر فحش می‌دهند و درگیری وجود دارد حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست.»

با همه این اوصاف نه تنها در دولت یک سخن واحد در خصوص این مسئله جنجالی نیست و حرف ها متناقض است بلکه بایستی گفت که دولت راه حلی هم برای اتمام این جنجال ارائه نمی کند. جنجالی که اصلاح طلبان قطعا دوست دارند ادامه یابد و حتی اگر مسئله ورزشگاه رفتن زنان محقق نشود بیشتر برای این جریان صرفه تبلیغاتی دارد. 

دولت نشان داده که برای بسیاری از مسائله راه حل ندارد. این در شرایطی است که کشور درگیر بسیاری از مشکلاتی است که این موارد رها شده هستند . این درحالی است که با یک راه حل ساده و منطقی می توان همه این موارد و مشکلات را رفع و رجوع کرد. موضوع ورزشگاه رفتن زنان یکی از همین موارد است که با فرهنگسازی درست می تواند به سمت ورزش حرفه ای زنان سوق یابد و باعث رشد و رونق ورزش زنان شود.

اما متاسفانه در این حیطه بازهم کار به منفعت های سیاسی جناحی اصلاح طلبان گره خورده است و این موضوع سبب گره افتادن در کار این مسئله جنجالی شده است. البته رسانه های اصلاح طلب هم در القاسازی این مطالبه دسته چندمی به جامعه و جنجالی کردن هر چه بیشتر آن هم نقش اساسی داشتند. اما دولت تنها نظاره گر جنجال سازی های جریان شریک خود است و در این حیطه تنها توان و ظرفیت اجتماعی جامعه صرف موضوعات دسته چندم شده است.  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سپهر خلجی در گفت‌وگویی، درباره انتقادات نمایندگان مجلس به دولت درباره مسائل ارزی، گفت: من هم به خودمان به عنوان دولت و هم به فعالان حوزه سیاسی توصیه می‌کنم که مهم‌ترین مسئله ما حل مشکلات مردم است. اگر حرفی بزنیم که از درون آن اختلاف، التهاب، حاشیه و مانع برای خدمت به مردم ایجاد شود این حتماً امر برای هرکدام از طرفین ناپسند است.

بنابر روایت ایلنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان این‌که مسئله امروز ما این است که درگیر یک جنگ بزرگ همه جانبه اقتصادی و فرهنگی با جبهه استکبار هستیم، تاکید کرد: همه باید این را درک کنند و هر حرفی که این جبهه را تضعیف کند، حتماً کار ناپسندی است. تمام تلاش دشمن ایجاد ضربه به اقتصاد برای فشار مردم است. حالا اگر حرفی بزنیم که به اهداف دشمن کمک کند حتماً این کار از هر جایی که باشد کار ناپسندی است. توصیه به خودم و همه هست ما نباید فرصتی را که می‌تواند در جهت خدمت به مردم صرف شود باید هم در این مسیر صرف شود، برای ایجاد مشکلات بگذاریم.

وی ادامه داد: مسائل ارزی در بانک مرکزی بسیار روشن است، بالاخره همه در سطوح مختلف دسترسی دارند. گزارش‌های بانک مرکزی وجود دارد و به صورت روزانه و مرتب در حال انتشار است. در واقع اقداماتی که برای تامین ارز بخش‌های مختلف صنعت، بهداشت و جهاد کشاورزی و برای بحث دارو انجام شده و در حال انتشار است، این‌ها چیزهای پنهانی نیست. این‌ها باید بالاخره به این آمارهای رسمی که منتشر می‌شود توجه کنند از آن طرف هم همه بدانند که ما درگیر یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و باید همدیگر را کمک کنیم برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

خلجی در مورد علت انتقادات نمایندگان به دولت در روزهای پایانی عمر مجلس یازدهم، بیان کرد: حال ان‌شاالله که از روی دلسوزی است، ما برخی از مباحثی که مطرح می‌شود را از روی دغدغه می‌دانیم. منتها وقتی که همه ما دسترسی به مسئولین کشور در حوزه اقتصاد و بانک مرکزی داریم و گزارشات آنها هم به صورت مرتب منتشر می‌شود، بالاخره هنگامی که مشاهده می‌کنیم تورم ما بعد از سال‌ها که بالای ۴۰ درصد بوده است، امروز وارد کانال ۳۰ درصد می‌شود، این نشان می‌دهد یک جریانی، تیمی، مجموعه‌ای در حال برنامه‌ریزی هستند و تلاش می‌کنند و همه باید کمک کنیم موفق شوند و ان‌شاالله نقدها را دلسوزانه هم ما و بقیه طوری بیان کنیم که رضای خداوند درون آن باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900726

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • روزگار متفاوت زنان اراکی