Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با اشاره به اینکه تعمیر ۱۴ هزار و ۳۲۲ واحد مسکونی مناطق سیل زده خوزستان آغاز شده است، گفت: تعمیر ۱۲ هزار و ۷۴۰ واحد تمام شده است.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، «غلامرضا شریعتی» شب گذشته (پنجشنبه 21 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده استان گلستان با بیان اینکه در بحث مدارس مشکل خاصی نداریم و مدارس آسیب دیده از سیل را با سازه‌های سبک و یا به روش سنتی بازسازی کردیم، گفت: البته ممکن است برخی از مدارس با تاخیر ۱۰، ۲۰ روزه کار خود را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه از ۴۸ هزار کشت شلتوک در سال گذشته به ۲۳ هزار هکتار در امسال رسیده ایم، گفت: ۴۶۰ هزار هکتار با احتساب کشت نیشکر امسال در استان خوزستان کشت تابستانه داشته ایم که در تاریخ زراعت ایران بی سابقه بود. پس از ۳۰، ۴۰ سال امسال در خرمشهر شلتوک کشت شده است و ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشت شلتوک در مناطق سیل زده بوده اند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است در مناطقی به صورت بسیار محدود کشتی انجام نشده باشد که آن نیز به دلیل زهکشی نامناسب آن اراضی است، افزود: سه هزار و ۳۰۱ نفر از کشاورزان غرامت دریافت کرده اند که مجموع آن ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 

شریعتی با اشاره به اینکه به ۶۵۰ نفر نیز در مجموع ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد، اما به نسبت خسارت دیده‌ها میزان کمی است، گفت: حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ پرونده خسارت کشاورزی ثبت کرده ایم که پژوهشگاه فضایی باید آن‌ها را تایید کند. این پژوهشگاه قول داد تا اواسط هفته آینده پرونده خوزستان را تکمیل کند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه پول خسارت‌ها در حساب استان وجود دارد و منتظر اتمام بررسی‌های پژوهشگاه فضایی هستیم تا از هفته آینده پرداخت‌ها را آغاز کنیم، افزود: ۵۰ درصد اعتبارات مربوط به بخش کشاورزی را به ما اختصاص داده اند و هر تعداد را که پژوهشگاه فضایی تایید کرده پرداخت شده است. با تایید دیگر پرونده ها، آن‌ها به سرعت به بانک‌ها برای پرداخت ارسال می‌شود.

 

شریعتی گفت: ۱۹ هزار ۷۶۲ واحد خسارت دیده شهری و روستایی در این استان وجود دارد که ۳ هزار و ۵۳۱ واحد احداثی و ۱۶ هزار و ۲۳۶ واحد تعمیری است. از ۴ هزار و ۸۹۶ واحد تعمیری و احداثی شهر‌ها ۵۴۰ واحد احداثی و ۴ هزار ۳۵۶ واحد تعمیری و از ۱۴ هزار و ۸۶۶ واحد تعمیری و احداثی روستایی ۲ هزار و ۹۹۱ واحد احداثی و بقیه تعمیری است.

 

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۹۵۳ مورد به بانک‌ها معرفی شدند که با ۱۲ هزار و ۹۴۷ مورد قرار منعقد شده است، اظهارداشت: ۵۱ میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان نیز کمک بلاعوض به ۱۵ هزار و ۵۰۵ مالک واحد خسارت دیده پرداخت شده است. تعمیر ۱۴ هزار و ۳۲۲ واحد مسکونی آغاز و تعمیر ۱۲ هزار و ۷۴۰ واحد تمام شده است. عملیات احداث ۵ واحد نیز به اتمام رسیده است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۴۳۳ واحد دیوار چینی، ۸۰ واحد مسقف، هزار واحد اسکلت بندی، هزار و ۱۶۰ واحد انجام فونداسیون و ۲ هزار و ۱۶۵ واحد پی کنی شده است، گفت: ۶۷۹ واحد نیز آوار بردای شده است. مشغول بودن کشاورزان به کشت تابستان و گرمای شدید موجب کند شدن احداث خانه‌های تخریب شده بر اثر سیل است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم عاشورا شیرخوارگان حسینی محرم مسجد عاشورای حسینی عزاداری تاسوعای حسینی نماز ظهر عاشورا شریعتی خسارت سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • ساخت و تعمیر بیش از ۸۰ مدرسه در خوزستان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • آتش سوزی ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان