Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:20:51 GMT

فرانسه خواهان منع توسعه رمزارز لیبرا در اروپا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۱۶۵۹

فرانسه خواهان منع توسعه رمزارز لیبرا در اروپا شد

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد که می‌خواهد به منظور حفاظت از استقلال مالی این کشور مانع توسعه رمزارز لیبرای توسعه داده شده توسط شرکت فیس‌بوک در اروپا شود.

به گزارش ایسنا، رمزارز لیبرا که توسط شرکت آمریکایی فیس‌بوک توسعه داده شده است، اوایل سال جاری میلادی رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز در بسیاری از کشورها عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارز دیجیتال رمزنگاری شده به کاربران گوشی های هوشمند اجازه خواهد داد که از طریق اپلیکیشن های موبایلی توسعه داده شده توسط این شرکت همچون فیس بوک مسنجر و واتس اپ به نقل و انتقالات مالی و تراکنش های پولی موردنظر خود بپردازند.

بر اساس گزارش یورونیوز، حالا به تازگی برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه، در جریان برگزاری کنفرانس سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ( OECD ) در روز پنج شنبه اعلام کرده است که می‌خواهد از توسعه رمز ارز لیبرا در این کشور و اروپا ممانعت و جلوگیری به عمل بیاورد چراکه توسعه آن می‌تواند استقلال و هویت پولی و مالی فرانسه را تهدید کند.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد که به فرانسه به وضوح با توسعه رمزارز لیبرا و عرضه آن در خاک کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالفت خواهد کرد و مجوزهای لازم برای توسعه و استفاده از آن را صادر نخواهد کرد.

البته این نخستین باری نیست که علیه امنیت، توسعه و عرضه رمز ارز لیبرا واکنش های تندی به گوش می‌رسد، بلکه بسیاری از منتقدان و سیاست مداران در دولت ایالات متحده آمریکا و بریتانیا نیز به شدت توسعه این رمزارز را زیر سوال و ذره بین برده اند و این طور که به نظر می رسد فیس‌بوک راه سخت و پرپیچ و خمی را در راه توسعه و عرضه لیبرا پیش روی خود دارد.

یکی از دلایل مهمی که موجب سوءظن و تردید کشورهای مختلف به توسعه رمزارز لیبرا شده است، توسعه آن توسط شرکت فیس‌بوک است که سال گذشته رسوایی بزرگی را به بار آورد و به علت همکاری با یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان کمبریج آنالتیکا اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر خود را در معرض سواستفاده و دسترسی افراد ناشناس و هکرها قرار داد.

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان در ایالات متحده آمریکا بر این باورند که رسوایی سال گذشته فیس‌بوک ثابت کرد که این غول تکنولوژی به هیچ عنوان نباید وارد حوزه‌های مالی و اقتصادی شود چرا که ممکن است گرفتار رسوایی بزرگ دیگری شود و اطلاعات مالی کاربران را به مخاطره بیاندازد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه رمزارزها فيس بوك ارز لیبرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!