Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:42:09 GMT

در مسائل اجتماعی جامعه نیاز به انتقاد از خود دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۲۶۷۹

در مسائل اجتماعی جامعه نیاز به انتقاد از خود دارد

همزمان با استان تهران در استانهای سراسر کشور نماز سیاسی- عبادی روز جمعه برگزار شد. در خطبه های نمازجمعه این هفته ائمه جمعه به بیان موضوعاتی از جمله ایام محرم و عزاداری اباعبدلله الحسین(ع) پرداختند. در ادامه چکیده نمازجمعه به همراه لینک کامل خبر را می خوانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

کارمندان دولت با مشکل در توان و قدرت خرید روبه‌رو هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه پایین بودن حقوق کارمندان دولت ممکن است سبب وسوسه شدن مأموران دولتی شود، خاطرنشان کرد: البته نباید این موضوع سبب شود به سمت گناه و فساد پیش برویم بلکه باید از آزمون‌های الهی سربلند بیرون بیایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: کسانی هستند که خودشان ممکن است قصدی برای دریافت رشوه ندارند اما نقش واسطه‌گری را ایفا می‌کند، این فرد هم دچار خطا و اشتباه شده است.

وی با بیان اینکه اگر کسی در دستگاه اجرایی پیدا شود که برای دریافت حق یک فرد، به او کمک کند و راهنمایی کند مورد پاداش الهی قرار می‌گیرند که در دریافت حق مظلوم کمک کرده‌اند، اضافه کرد: بزرگ‌ترین نگرانی که امروز وجود دارد که برخی منکرات تبدیل شود به امر عادی و زشتی آن منکر از بین برود.

امام‌جمعه بندرعباس وقتی مردم ببینند کسی رشوه می‌گیرد، واکنشی ندهند، امر ناپسندی است، اضافه کرد: اگر زشتی منکر در جامعه از بین برود، امری خطا و آفت بزرگی است و آرام‌آرام افرادی که در این زمینه گناهکار هستند دیگر عمل خود را گناه نمی‌داند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات دولت تعداد زیاد کارمندان دولتی است، تصریح کرد: کار که تنها پشت میز نشستن و کار دولتی نیست؛ چرا باید از زمین‌های کشاورزی و صنایع‌دستی دوری می‌کنیم درحالی‌که درآمدش به‌مراتب بیشتر و بهتر از کارمندان دولت است.

وی با اشاره به اینکه پایین بودن حقوق کارمندان دولت ممکن است سبب وسوسه شدن مأموران دولتی شود، خاطرنشان کرد: البته نباید این موضوع سبب شود به سمت گناه و فساد پیش برویم بلکه باید از آزمون‌های الهی سربلند بیرون بیایم.

امام‌جمعه بندرعباس در خطبه دوم نماز جمعه امروز بندرعباس با تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: اینکه مردم به سنت امام حسین(ع) اقتدا کنند اما در مقام عمل، عمل نکنند در زمره بدترین اعمال است.

وی با اشاره به اینکه باید روش و راه اهل‌بیت(ع) را دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: اگر جوانان امروز به سیره امام راحل و مقام معظم رهبری معتقدند باید این راه و روش را هم در زندگی خود عمل کنند و آن‌ها را به‌عنوان الگو و مبنای حرکتی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه هر جا به نفعمان بود عمل کنیم و هر جا به نفعمان نبود کنار بگذاریم، امری ناپسند است، تصریح کرد: در آستانه برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان هستیم که این کنگره برندی برای استان هرمزگان شده است.

وی ادامه داد: 25 محرم برابر با سوم مهرماه کنگره امام سجاد(ع) در استان هرمزگان برگزار خواهد شد و باید مردم هرمزگان به‌خوبی همچون سال‌های گذشته این کنگره را میزبانی کنند و نهضت صحیفه خوانی باید در مساجد راه‌اندازی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه باید از مبلغین و مسئولین هیئت‌های مذهبی دهه اول محرم در استان هرمزگان تقدیر کرد که توانستند فضای جامعه را به نام اباعبدالله الحسین(ع) عطرآگین کنند، اضافه کرد: از مردم هرمزگان که با حضور خود در آئین‌های عزاداری رونق‌بخش محفل سیدالشهدا(ع) بودند، باید قدردانی کرد و امیدوارم به‌روزی برسیم که تمامی دنیا به‌خوبی با اباعبدالله الحسین(ع) و سیره عملی و زندگی‌اش آشنا شوند.

امام جمعه شیراز:

ایثار و انصاف نشانه‌های ایمان است/
جای مسائل حاشیه‌ای و اصلی نباید عوض شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) ایثار، انصاف، بذل علم برای متعلم را از نشانه‌های ایمان دانست و تاکید کرد که نشانه‌های ایمان را باید در ابعاد مختلف زندگی جست و جو کرد و این منحصر به مسجد نیست.

به گزارش ایسنا ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه 22 شهریور شیراز، با اشاره به اینکه نشانه‌های ایمان را می توان در افراد و بخش‌های مختلف جامعه جست و جو کرد، لزوم نمود دادن و اشاعه این نشانه‌ها در ابعاد زندگی را یادآور شد.

امام جمعه شیراز داشتن انصاف را هم برای مدیران هم برای مردم ضرورت دانست و خاطرنشان کرد که هم مدیران باید ایثار و انصاف داشته باشند هم مردم به این امر مهم توجه کنند.

وی با بیان اینکه مدیران باید در مواجهه با مردم متوجه باشند که شاید فرزند آنان هم در شرایط همین مردم قرار گرفته و پشت در اتاق یک مدیر بماند، اضافه کرد که مردم هم باید بدانند که حجم کار بسیار زیاد است لذا برای انجام کارشان صبور باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه نشانه‌های ایمان را میتوان در صاحبخانه‌ها و مشاوران املاکی که در این شرایط دشوار قیمت اجاره و ودیعه مسکن را بالا نبرده‌اند جست و جو کرد، لزوم قدردانی از مشاوران املاکی که برای جلوگیری از افزایش قیمت اجاره بها و ودیعه مسکن تلاش کرده‌اند را یادآور شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز، ضمن توصیه همه به تقوا به عنوان مهمترین اصل برای سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت، مناسبت‌های هفته آینده را یادآور شد و از همه کسانیکه به نوعی در برپایی باشکوه مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تلاش کردند، قدردانی کرد.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه برخی مسائل اصلی و برخی دیگر حاشیه‌ای است، گفت: نباید جای مسائل اصلی و حاشیه‌ای عوض شود، دشمن می‌خواهد جای این مسائل را عوض کند تا ما مسائل اصلی را فراموش کنیم و او نیاتش را به پیش ببرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمنان ایران و مسلمانان جهان، طی دویست سیصد سال گذشته منابع ما را غارت کرده‌اند و یک نمونه کوچک آن جواهر دریای نور است که روی تاج ملکه انگلستان نصب کرده‌اند، گفت: دریای نور در تاج ملکه انگلستان چه می کند؟ از کاخ ناتینگهام تا کاخ سفید تمام آجرهایش از امکانات ملتهای اسلامی خرج شده است.

او با بیان اینکه امروز ما به دنبال ادامه مقاومتمان در برابر استکبار هستیم، گفت: اینکه برخی از رسانه‌های داخلی هم متوجه نیستند و گاهی یک تیترهایی می‌زنند که انسان متعجب می‌شود؛ تلاش مکرون برای باز شدن فضای مالی با هدف انجام معاملات نفتی ایران را اقدامی فریبکارانه دانست که با هدف کشاندن ایران پای مذاکره انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: هدایت اعتبارات و تسهیلات بانکی و حمایت مورد نیاز از صنایع تبدیلی توسط مسئولین زمینه مشارکت بیشتر مردم در عرصه رونق تولید را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: دشمن با توهم دلسرد نمودن مردم از انقلاب اسلامی تحریم‌های گسترده و ناعادلانه‌ای را وضع و برنامه‌ریزی می‌کند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: دشمن درصدد ایجاد نارضایتی در میان مردم به واسطه مسائل معیشتی است.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان کرد: تولید محصولات و خدمات مختلف که کشور را از بیگانه بی‌نیاز می‌کند، عبادت مسلم است.

حجت‌الاسلام نوری بیان کرد: کارگران و کارفرمایان سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند.

امام جمعه بجنورد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مهمان‌نواز، نماینده فقید مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد و تلاش‌های مضاعف برای پیشرفت استان چهره یک روحانی مجاهد و مردمی را وی در اذهان مردم ایجاد نموده است.

کد خبر 6089056

دیگر خبرها

  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند