Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام گلزاری گفت: شهامت و ایستادگی در برابر ستم، از خودگذشتگی برای هدفی والا، صبر و ایستادگی و مقابله با جهالت از ویژگی های قیام اباعبدالله(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جزیره هرمز، حجت الاسلام « عبدالحمید گلزاری » در  خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که ارزش‌های عاشورا باید بازخوانی و بازنگری شود، اظهار کرد: مباحث عاشورا برای همیشه تاریخ بشریت درس روز دارد و درس عاشورا مقاومت مقابل سلطه، ظلم و بی عدالتی در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری مراسم باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان درایران اسلامی  و در سراسر جهان بودیم، افزود: عاشورای امسال همه آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان را به شبکه بین‌المللی مقاومت پیوند داد.

 

امام جمعه موقت جزیره هرمز بیان کرد: اطاعت و عشق واقعی به رهبر دومین درس بزرگ عاشوراست که رضایت امام، برای شهدای کربلا در اولویت بود.

 

حجت الاسلام گلزاری ادامه داد: عملکرد و از جان گذشتگی امام حسین(ع) و یارانشان در واقعه جانسوز عاشورا و اطلاع رسانی درست و به موقع حضرت زینب(ع) و بازماندگان دشت کربلا از دیگردرس های واقعه عاشورای حسینی است که بیانگر این مهم است که برای دفاع از دین باید از عزیزترین دارایی ها چشم پوشی کرد.

 

وی با بیان اینکه آنهایی که مخالف برگزاری آیین های محرم هستند باید از تاریخ عبرت بگیرند، تاکید کرد: این افراد باید بدانند قبل از آنها نیز برخی سلاطین به این کار مبادرت کردند، اما امروز از نام و نشانی از آنها باقی نمانده در حالی که نام امام حسین(ع) هر روز پرآوازه تر می شود.

 

خطیب جمعه جزیره هرمز به تشریح برخی شاخصه‌های قیام عاشورا که الگوی آزادگان شده پرداخت و گفت: شهامت و ایستادگی در برابر ستم، از خودگذشتگی برای هدف والا، صبر و ایستادگی و مقابله با جهالت از ویژگی های قیام اباعبدالله(ع) است.

 

گلزاری تاکید کرد: امروز باید از اطلاع‌رسانی درست حضرت زینب(ع) درس گرفته شود و اقدامات سازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم بازگو شود.

 

امام جمعه موقت هرمز در ادامه با تقدیر از استاندار هرمزگان، گفت: استاندار جهادی و ساعی هرمزگان برای توسعه و بیشرفت جزیره هرمز قدم های بزرگی برداشته است که امیدواریم آن چیزی که حق این جزیره است محقق شود.

 

وی به نقش امنیت در توسعه اشاره و ابراز امیدواری کرد که به موضوع باسگاه انتظامی جزیره هرمز که بس از انتزاع از قشم هنوز تعیین تکلیف نشده، رسیدگی شود.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عاشورا عزاداری محرم عاشورای حسینی مسجد محرم عزاداری تاسوعای حسینی امام حسین ع نماز ظهر عاشورا اهداف قیام امام حسین ع خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس،  مجتبی حمزه نژاد افزود: این ناپایداری‌های موقتی در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز هم دور از انتظار نیست.

وی گفت: سامانه همرفتی تا روز جمعه در پاره‌ای نقاط استان تقویت می‌شود و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد وجود دارد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود و شدت وزش باد، شب در محدوده تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حمزه نژاد توصیه کرد شناور‌های سبک بعدازظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید؛ صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

وی افزود: روز پنجشنبه با تغییر سوی جریانات، افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

امروز از دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • چه کسی نمی‌خواست روزبه چشمی در استقلال بماند؟
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • اعتراف به قتل قدیمی در بزم شبانه