Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشار گفت: پشتیبان فکری و معنوی جبهه مقاومت و انسان های آزاداندیش از مذاهب مختلف در همه دنیا، الگوگیری و پر رنگ کردن مراسم های محرم و سید الشهدا (علیه السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدنورالله افشار» ظهر امروز (22 شهریور ) در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر چرام، گفت: عده ای که از علت های تشویق زیارت امام حسین (علیه السلام) در روایات اطلاع ندارند، می گویند چرا پول زیارت کربلا را به فقرا نمی دهیم؟.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه اهل بیت (علیه السلام) شرط اعمال دینی مثل حج را استطاعت مالی ذکر کرده اند، اما در قضیه سیدالشهدا فقرا را تشویق به زیارت امام حسین (علیه السلام) کرده اند، اظهار داشت: چون به واسطه زیارت الگوی ایثار و بذل جان در راه خدا در وجود انسان زنده می شود و موحدین با این الگو بر دشمنان موفق می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: تأکید بر این زیارت به اندازه ای است که دیگر ثروتمند و فقیر در این موضوع مطرح نیست و همگان به این زیارت فراخوانده شده‌اند.

 

افشار با بیان اینکه هر چیزی به جای خود نیکوست، اضافه کرد: اهل بیت (علیهم السلام) هم به فقرا کمک کرده و هم آنها را به زیارت کربلا تشویق می کردند.

 

خطیب جمعه چرام ادامه داد: در سیره بعضی از اهل بیت (علیهم السلام) است که به علت کیسه های مواد غذایی که بر پشت می گذاشتند و برای فقرا می بردند، اثر آن در پشت اهل بیت مانده بود.

 

وی با اشاره به اینکه این حرفی که می گویند به زیارت نروید، مثل این است که بگوییم به فقرا کمک کن، اما پیش پدرت نرو، اذعان داشت: کربلا یک درمانگاه بزرگ برای بشریت است که بیماری های روح و روان حتی جسم ما را شفا می دهد.

 

افشار ضمن تاکید بر اینکه نباید مردم را از این شفاخانه دور کرد، ابرراز داشت: با وجود شیاطین، هوای نفس و وسوسه ها نزد این رحمت الله الواسعه می رویم و می گوییم، نزد خداوند واسطه شوید تا مورد آمرزش قرار گیریم.

 

امام جمعه چرام گفت: عده ای که شبهات دشمنان امام حسین (علیه السلام) را در فضای مجازی منتشر می کنند و می گویند پول زیارت کربلا را به فقرا دهید، پیشنهاد می کنیم اگر دلسوز فقرا هستید، هزینه زیارت یک فقیر را تقبل کنید تا به زیارت امام حسین (علیه السلام) برود.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام واقعی اسلام امام حسین (علیه السلام) است، ادامه داد: در روایات باطن کعبه را امام (علیه السلام) ذکر کرده اند و حج بدون امام ارزشی ندارد.

 

افشار اظهار داشت: اینکه امام حج واجب خویش را تبدیل به عمره می کند و به کربلا می رود، یعنی حج واقعی و اسلام حقیقی به دست سیدالشهدا (علیه السلام) سیراب شد، رشد کرد و حیات خود را دوباره پیدا کرد.

 

خطیب جمعه چرام، خاطرنشان کرد: پشتیبان فکری و معنوی جبهه مقاومت و انسان های آزاداندیش از مذاهب مختلف در همه دنیا، الگوگیری و پر رنگ کردن مراسم های محرم و سید الشهدا (علیه السلام) است.

 

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان را به برکت فرهنگ عاشورا و امام حسین (علیه السلام) دانست و گفت: اگر جنگ هشت ساله را بر تمام دنیا غالب شدیم، باز به برکت دانشگاه بزرگ امام حسین (علیه السلام) بود.

 

افشار اذعان داشت: در فتنه ۸۸ که بسیاری از خواص سکوت کرده و روشنگری نکردند، دست غیب سیدالشهدا (علیه السلام) فتنه مخملی و رنگی غرب را که در بعضی از کشورها موفق بودند، خنثی کرد و فتنه موفق نشد به نظام آسیب برساند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه در این ۴۰ سال حرکت ملت به پشتیبانی اندیشه شهادت طلبی و بذل جان امام حسین (علیه السلام) و یاران ایشان بود، گفت: به همین دلیل همه شبکه های ماهواره ای معاند انقلاب به دنبال ایجاد شبهات و کم رنگ کردن عزای حسین (علیه السلام) هستند.

 

افشار تلاش صدا و سیما را ترویج و تبلیغ نهضت حسینی دانست و گفت: اگر برنامه ای مثل «ایل سوگوار» یا برنامه های مشابه برگزار می شود باید همه حضور پیدا کنیم و جبهه حق را با حضورمان کمک کنیم.

 

امام جمعه چرام با بیان اینکه حرکت های دسته جمعی که دشمن را عصبانی می کند خداوند ثواب حسنه ویژه برای ما می نویسد، گفت: انعکاس اخبار عزاداری و شور و معرفت مردم استان در دهه اول محرم به سید الشهدا (علیه السلام)، توسط صدا و سیمای دنا در جنگ نابرابر رسانه ای با دشمنان انقلاب و امام حسین (علیه السلام) جالب و با سلیقه بود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم مسجد عاشورا عاشورای حسینی محرم تاسوعای حسینی استان بوشهر خبرگزاری شبستان عزاداری چرام فقرا امام حسین ع امام جمعه زیارت فضای مجازی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید قاسم قریشی پیش از ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: نگاه پاسداران در انجام رسالت پاسداری به پیمانی که با خدا بسته‌اند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما الگویش امام حسین علیه السلام و پاسداران و بسیجیان ما هم مولایش امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام است و به همین دلیل پاسداری از انقلاب و اسلام ناب محمدی دارای تقدس ا ست.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه پیشرفت‌های اساسی در حوزه‌های مختلف علم و فن آوری، سلول‌های بنیادی، قدرت دفاعی و بازدارندگی، سدسازی و داروسازی، پزشکی و سلامت، و …، اظهار کرد: دلایل افتخار به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دو رکن مهم شامل؛ توان دفاعی مادی و معنوی است. از وابستگی مطلق در تسلیحات نظامی قبل از انقلاب به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

سردار قریشی، تصریح کرد: نقش اعتقاد راسخ و معنویت برخاسته از دین عامل مهم در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سپاه و بسیج بر پایه معنویت بنا شده است

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این همایش با اشاره به فراگیر شدن بُعد معنویت در اقصی نقاط دنیا، اظهار کرد: شاخص‌های زندگی سیاسی و معنوی شهید مطهری یکی از الگوهای ما به شمار می‌روند.

سردار علی محمد اکبری افزود: سپاه و بسیج بر پایه معنویت و اصول توکل به خدا، توسل به ائمه و ولایتمداری و ولایت پذیری بنا شده‌اند.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر هم با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت علامه مرتضی مطهری گفت: تقویت مبانی اعتقادی و سیاسی از تأکیدات امامین انقلاب به آحاد جامعه بویژه نیروهای مسلح و پاسداران و بسیجیان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: سند تحول مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه و بسیج ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر؛ پخش کلیپ از عملکرد مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه استان و تجلیل از مربیان عقیدتی، سیاسی، آموزش نظامی، بهداشت و سلامت، قرآن و… از برنامه‌های این همایش در مجتمع لاله شهرکرد بود که با تقدیر از مربیان پیشکسوت پایان یافت.

کد خبر 6092031

دیگر خبرها

  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد