Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@00:28:03 GMT

قانون از تجار ورشکسته چگونه حمایت می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۶۳۱۸

قانون از تجار ورشکسته چگونه حمایت می‌کند؟

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  یکی از چالش‌های بزرگ نظام پولی و بانکی بحث ورشکستگی و چگونگی پرداخت دین است و به همین دلیل تمام تاجران سعی می‌کنند که کار خود را به درستی پیش ببرند و البته قانون برای تجار ورشکسته ابزار حمایتی هم در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید؛ مجازات جایگزین حبس چیست و چگونه اعمال می‌شود؟

 

پوریا قهرمانی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو  خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حکم ورشکستگی بیان کرد: حکم ورشکستگی نزدیک به حکم اعسار است اما نباید این دو حکم را باهم  یکی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانی تصریح کرد: تفاوت این دو حکم در چگونگی نوع صدور آن است نکته مهم این است که بدانیم  ورشکستگی صرفا برای شخص تاجر صادر می‌شود.

او ادامه داد: حکم ورشکستگی برای تاجری صادر می‌شود که به صورت عادی ورشکسته شده باشد و در این صورت حکم ورشکستگی به تاجری که به  تقصیر یا تقلب ورشکسته شده باشد تعلق نمی‌گیرد.

قهرمانی درباره چگونه اجرای حکم ورشکستگی بیان کرد: هنگامی که حکم ورشکستگی برای تاجر ورشکسته صادر می‌شود او می‌تواند از زندان آزاد شود و در فرصت مقرر بدهی‌های خود را پرداخت کند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: حکم ورشکستگی از آن جهت صادر می‌شود که تاجر بتواند کار کند و دین خود را  ساقط کند.

انتهای  پیام /

اجرای حکم ورشکستگی چگونه است؟ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، در نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به چهار هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال وام تحصیلی اعطاء کرد.

بیشتر بخوانید: وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228568 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • تاثیر عملیات وعده صادق بر اقتصاد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • دستگیری ۶۰۰ دانشجو در دستکم ۱۵ دانشگاه آمریکا در بیش از یک هفته
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند