Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا سیم‌خواه، فرنگی‌کار سابق تیم ملی ایران، طی گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص مسابقات قهرمانی جهان قزاقستان و ترکیب تیم ملی فرنگی کشورمان بیان کرد: کشتی‌گیرانی که در تیم ملی هستند، تجربه کشتی گرفتن در رده‌های پائین را دارند و اکثرا دارای تجربه خوبی هستند. از نظر سنی، کشتی‌گیری با سن 21، 22 و 23 سال شرایط بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 2008 و مسابقات باکو 2007 تیم ملی ایران همین شرایط را داشته، حمید سوریان هم در المپیک همین شرایط سنی را داشته است. نکته حائز اهمیت این است که این ورزشکاران در حال حاضر بهترین‌های ما هستند و کسانی را نداشتیم که بهتر از این‌ها باشد. 

وی افزود: از کاویانی و دلخوانی بهتر نداریم، داشته‌های ما همین است و بهترین گزینه‌های ما این ورزشکاران هستند. کشتی‌گیران براساس مسابقات انتخابی وارد تیم ملی شدند، محمد بنا هم به اسم نفرات کاری نداشته است و فقط کسانی که بهترین سطح آمادگی را داشتند، انتخاب کرده است.

سیم‌خواه عنوان کرد: خوشبختانه این پوست اندازی باید انجام شود، در مسابقات انتخابی بر اساس  شرایط جسمانی و روحی که ورزشکار دارد، وارد تیم ملی می‌شوند. بنا و همکارانش در اردو هستند، با بچه‌ها کار می‌کنند و شرایط را می‌بینند که از قبل بهتر هستند. امیدوارم تیم جوان ایران نتیجه خوبی بگیرد. عبدولی نزدیک 10 سال است در کشتی ما حضور دارد و افتخار مملکت ما بوده است، امروز کسی بهتر از این آدم نیست و به همین دلیل دست روی او می‌گذارند.

فرنگی‌کار اسبق تیم ملی اظهار داشت: سال پیش از المپیک است و همیشه قرعه نقش بسیار مهمی در نتیجه مسابقات دارد، اگر خوب باشد بچه‌ها می‌توانند نتیجه خوبی به دست آورند. اما کسب نتیجه مطلوب دور از دسترس نیست، اکثر ورزشکاران با‌تجربه هستند. به عنوان مثال، ساروی در رده جوانان چندین سال در مسابقات جهانی بوده و طلای جوانان را دارد، الان هم در رده بزرگسالان توانسته نتیجه خوبی دارد. قطعا این بچه‌ها با کادر فنی هماهنگ‌تر و گوش به فرمان‌تر بودند، در نتیجه وارد تیم ملی شدند.

مربی کشتی ایران در پایان گفت: در وزن 55 هیچ کشتی‌گیر پیر و باتجربه‌ای نداریم زیرا تنها دو سال است که این وزن به اوزان جهانی اضافه شده و همه نفرات از کشورهای مختلف جوان هستند. کسی که در این وزن می‌جنگد، تقریبا شرایط برابری با رقبای خود دارد به همین دلیل روی کاویانی نظر مثبت دارم. جلایی هم یک وزن بالاتر کشتی می‌گیرد که این مسئله کار را مشکل می‌کند اما او باتجربه و بامدیریت است و به این ترتیب شانس دارد. عبدولی جزو نیز شانس کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود. اکثر بچه‌ها این شانس را دارند، بنا آدم باهوشی است و بهترین‌هایی را در تیم ملی فرنگی جمع کرده است که در تورنمنت‌های مختلف نتیجه خوبی گرفتند، از روحیه جنگندگی برخوردار هستند و تجربه حضور در مسابقات مختلف را نیز دارند. ان‌شاءالله که بهترین نتیجه را در این رقابت‌ها کسب کنند.

خبرنگار: پرفام ذاکرانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون کشتی کشتی فرنگی خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد

تیم کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان جام قهرمانی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام صفوی را در اردبیل بالای سر برد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075873 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد