Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@07:47:35 GMT

عزاداریها و سوگواریها عاشورا را زنده نگه داشته است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۶۸۲۱

عزاداریها و سوگواریها عاشورا را زنده نگه داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی انارکی جمعه شب در پنجمین سالروز ثبت ملی آئین جوش زنی ایران (هرمزآباد) اظهار داشت: آنچه که باید به آن بیاندیشیم مسائل عمیق و پیامهایی است که از عاشورا باید گرفته شود و باید این پیامها را به جوانان انتقال بدهیم و پیام عاشورا را تحلیل و بررسی کنیم.

وی افزود: باید هدف، نیت و آنچه که در عاشورا اتفاق افتاده است را بازگو کنیم، افزود: آئین ها انتقال مفاهیم هستند و در ایام قدیم چنین مراسماتی برگزار می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در زمان قدیم فضای مجازی که وجود نداشت و بر اساس گردهمایی ها، مفاهیم و پیامها منتقل می شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ابراز داشت: صبح تا بعدازظهر تهمت می زنیم و دروغ می گوئیم و بعد شب برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم که این‌ پیام کربلا نبود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در جامعه انحراف وجود دارد و باید پیرو خط ائمه(ع) باشیم، تصریح کرد: در زمان قدیم همه نمی توانستند به زیارت امام حسین (ع) بروند لذا این گردهمایی و آئین ها در سوگ و عزای امام حسین بود که عاشورا و کربلا را زنده نگه داشت و عاشورا روز به روز پویاتر می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اضافه کرد: از دهیاری و شورای اسلامی هرمزآباد که در پاسداشت این آئین ملی عزاداری تلاش وسیعی داشتند قدردانی می کنم.

کد خبر 4717270

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع نمایندگان استان کرمان رفسنجان آئین های عاشورایی ماه محرم قزوین بوشهر مراسم عزاداری شیراز عاشورا ایلام اربعین حسینی شهرکرد خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۶۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای روستای امند

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادواره شهدا را عامل زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست.

وی  افزود: شهدا پرورش یافتگان مکتب حضرت امام (ره) بودند همان مکتبی که برگرفته از نهضت عاشورا بود. 

وی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: عملیات وعده صادق نماد اقتدار و عزت نیرو‌های مسلح کشور بود و این پیام واضح را کل جهان مخابره کرد که کشور ما در مورد منافع ملی و تمامیت ارضی به هیچ کشوری تعارف ندارد و به یقین بازنده اصلی این تقابل استکبار جهانی با محوریت آمریکاست.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آئین عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در ورامین
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین