Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@20:36:06 GMT

ساخت ۵۰ هزار مترمربع فضای بهداشتی در نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۰۳۶

ساخت ۵۰ هزار مترمربع فضای بهداشتی در نهاوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مومنعلی دارابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شبکه بهداشت نهاوند در چند سال گذشته ترسیم نقشه سلامت شهرستان بوده است.

او افزود: ۳۶ طرح بهداشتی از ابتدای سال ۹۵ با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شده بود که تعداد زیادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از فعال بودن ۹ طرح بهداشتی در حال ساخت خبر داد و افزود: در حال حاضر از مجموع طرح های کلنگ زنی شده ۹ طرح بهداشتی در شهرستان فعال است.

دارابی بیان کرد: ۵ طرح بیش از ۹۸ درصد و ۲ طرح بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز به تازگی آغاز شده است.

او افزود: هفته دولت امسال ۳ طرح با ۳ میلیارد تومان بهره براداری و کلنگ زنی شد که در مجموع در زمینه زیرساخت‌های سلامت تاکنون ۵۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی در این شهرستان ساخته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از جذب اعتبارات لازم برای خرید تجهیرات پزشکی خبر داد و افزود: امسال با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی نزدیک به ۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات جراحی عمومی، مغز و اعصاب و ارتوپدی از وزارت بهداشت جذب شده است.

دارابی گفت: به همین منظور تامین تجهیزات پزشکی، یک دستگاه MRI که از تجهیزات ضروری و مورد نیاز شهرستان بود با پیگیری نماینده مردم در این شهرستان دریافت شده است.

او از ارائه خدمات درمانی به مراجعین در مراکز جامع سلامت خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۵ مرکز جامع خدمات سلامت و ۲ مرکز شبانه روزی در مناطق شهری و روستایی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: علاوه بر این در سایر روستا‌ها نیز خدمات بهداشتی از طریق ۸۷ خانه بهداشت و ۳ پایگاه سلامت به مردم ارائه می‌شود.

دارابی وجود ۴۳ پزشک متخصص در شهرستان را یکی از فرصت‌های بی نظیر بهداشت و درمان بیان کرد و افزود: ۴۳ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف جذب شد که در کلینیک تخصصی و بیمارستان‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهند به طوری که سالانه ۴۰ هزار نفر از خدمات کلینیک تخصصی این شهرستان بهره مند می‌شوند.

او از انجام عمل جراحی تخصصی در بیمارستان شهید قدوسی خبر داد و گفت: با توجه به وجود پزشکان متخصص در حال حاضر در بیمارستان شهید قدوسی جراحی مغز و اعصاب صورت می‌گیرد که در نوع خود بی سابقه است.

انتهای پیام/ب

 

فعال بودن ۹ طرح بهداشتی در نهاوند  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی موسوی گفت: عملیات آماده سازی شهرک مسکونی آذرشهر به مساحت ۱۵۲ هکتار آغاز خواهد شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی فرایند آماده سازی اولین دهکده شهری استان آذربایجان شرقی در شهرستان سراب با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ قطعه مسکونی را کلید خواهد زد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به تداوم ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: با حضور وزیر راه عملیات ساخت ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی هم آغاز می‌شود.

موسوی افزود: افتتاح یک باب مدرسه هوشمند به مساحت یک هزار و ۸۶۵ مترمربع و کلنگ زنی چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در شهر جدید سهند و آغاز عملیات ساخت مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت دو هزار و ۵۲۴ مترمربع در شهر سهند از دیگر برنامه‌های وزیر راه در آذربایجان شرقی است.

وی گفت: بهره برداری از معابر خاکی آسفالت ریزی شده طرح بازآفرینی شهری اهر به طول ۲۱ کیلومتر و افتتاح طرح مشارکتی مجتمع تجاری باران در شعر جدید سهند با زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ۳۱ باب مغازه در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری