Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول مقابلی روز جمعه در نخستین جلسه هیأت بازرسی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی افزود: انتخابات به‌عنوان یک رفتار سیاسی، از مولفه‌های نظام‌های مردم‌سالار بوده که به‌خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته‌است.

وی اضافه کرد: مقوله انتخابات و مراجعه به آرای عمومی برای اداره کشور بارها در قانون اساسی و کلام امام‌خمینی (ره) و بیانات مقام معظم رهبری تصریح و تاکید شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تامین امنیت و برگزاری انتخابات ۲ مأموریت و وظیفه اصلی وزارت کشور و به تبع آن استانداری‌هاست که در این راستا بازوی خودکنترلی در برگزاری انتخابات، هیأت‌های بازرسی انتخابات به‌شمار می‌رود تا شرایط و زمینه‌های برگزاری سالم و صحیح انتخابات فراهم شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی افزود: طبق قانون، وزارت کشور مأمور اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مسوول حسن اجرای جریان انتخابات است و بدین منظور مامورانی را جهت بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت نام و أخذ رأی اعزام می‌کند.

در این جلسه احکام اعضای هیأت بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی تقدیم شد و مهرداد دلیری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری به‌عنوان دبیر هیأت، کاظم خبازی مدیرکل اداری و مالی استانداری، عارف خدرلو مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، غلامرضا صراف مدیر هسته گزینش استانداری به عنوان اعضای این هیات احکام خود را دریافت کردند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۲ اسفند امسال همزمان در سراسر کشور و آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

از ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده راهی مجلس یازدهم می‌شوند.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور آذربایجان غربی انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود

نامزد راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: افزایش قدرت معیشتی خانوار استان به‌ عنوان قطب صنعتی و اقتصادی مورد توجه خواهد بود.

علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه اصلاح وضع موجود هدف نهایی او از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: خدمت‌گزاری به مردمی که صاحبان اصلی انقلاب و کشور هستند باید اولویت امور مسئولان باشد و نمایندگان مردم نباید دغدغه‌ای به غیر از خدمت‌گزاری داشته باشند.

وی با اشاره به محورهای اصلی اهداف و برنامه‌های خود در مجلس شورای اسلامی افزود: گرانی، مسئله‌ای است که دولت‌ها و دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با آن مواجه بوده‌اند و تلاش برای بهبود معیشت باید دغدغه نهایی نمایندگان مردم در مجلس باشد.

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه تصریح کرد: افزایش قدرت معیشتی خانوار استان به‌عنوان قطب صنعتی و اقتصادی با صنعت‌هایی همچون کفش، چرم و قالیبافی مورد توجه خواهد بود.

آجودان‌زاده با اشاره به مسائل زیست‌محیطی به عنوان یکی دیگر از اهداف خود اضافه کرد: دریاچه‌ی ارومیه و خطرات ناشی از خشکی این دریاچه، مسئله‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار در آینده زیست‌بوم انسانی، اقتصادی و اجتماعی است و نمایندگان مردم باید وجهه ملی آن را بیش از پیش مورد توجه قرار داده باشند.

وی سومین محور اهداف خود را به عنوان یکی از کادر درمان مسائل درمانی عنوان و اضافه کرد: مشکلات درمانی و نارضایتی مردم از مراکز درمانی به ویژه مراکزی که از مرکزیت برخوردار هستند، منجر به نارضایتی گسترده‌ای شده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به مسائل کارگری و تأثیر آن در معیشت، گفت: قانون حمایت از قالیبافان، کشاورزان و افزایش سن بازنشستگی از مباحثی است که باید رویکرد حمایتی از کارگران در صحن مجلس شورای اسلامی مورد توجه باشد.

آجودان‌زاده افزود: مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ناشی از عملکرد ضعیف مدیران و نبود شایسته‌سالاری در انتصابات است که نارضایتی مردم از وضعیت موجود را در پی داشته است.

کد خبر 751345

دیگر خبرها

  • اسامی ۲۲ حوزه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی در دور دوم انتخابات از چه کسانی حمایت می‌کنند؟
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • برگزاری جلسه تودیع و معارفه اعضای هیأت مدیره ایران ایر
  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود