Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک کارشناس حمل و نقل با تاکید بر این‌که ساخت آزادراه‌ها با هدف صرفه‌جویی در زمان سفر صورت می‌گیرد، از توقف طرح الکترونیکی شدن دریافت عوارض در بقیه آزادراه‌های کشور انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، سعید قصابیان به این شبکه خبری گفت: این‌که خودرو‌ها برای پرداخت عوارض در صف مانده و وقت شهروندان تلف شود جدای از اقزایش مصرف سوخت و هدرفت منابع ملی، با اهداف ساخت آزادراه در تناقض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چهار شرط لازم برای گسترش الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌ها

او افزود: یک تصمیم خوب گرفته شد که از تکنولوژی استفاده و آزادراه‌ها الکترونیکی شود و کلی هزینه و انرژی صرف شد و برنامه‌ریزی صورت گرفت و مشاور و پیمانکار و ناظر گرفته شد تا سیستم طراحی و اجرا شود.

قصابیان ادامه داد: این طرح در چهار آزادراه پیاده‌سازی و نتایجش دیده شد ولی در کمال تعجب شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌های جدید به آینده موکول شده است.

این کارشناس توجیه شرکت ساخت که عنوان کرده دلیل توقف طرح در دیگر آزادراه‌های کشور این است که «در مورد آزادراه‌های بخش خصوصی باید این اطمینان حاصل شود که بازگشت پول انجام می‌شود» را قانع‌کننده ندانست و اظهار کرد: آیا باید با وجود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که از جیب ملت خرج این پروژه شده است آن‌را مسکوت گذاشت و در مورد بقیه آزاد‌راه‌ها اجرا نکرد؟ چرا و با چه توجیهی؟

وی با طرح این پرسش که آیا متولیان امر، امروز متوجه مشکل بازگشت پول بخش خصوصی شده‌اند و قبلاً نمی‌توانستند آن‌را پیش‌بینی کنند، بیان کرد: مسئولانی که تصمیم به الکترونیکی کردن عوارض گرفتند، بخش خصوصی و منافعش را ندیدند؟ این‌قدر ضعف بینایی؟ کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها تا حالا کجا بوده و چه می‌کرده است؟ آیا نمی‌شد قبل از شروع کار مشکلات طرح و حل و فصل کنند؟   

قصابیان تاکید کرد: چه کسی پاسخگوی تلف شدن وقت شهروندان پشت صف پرداخت عوارض و هدر رفتن سوخت خودروها است؟ چه کسی پاسخگوی معطل ماندن سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه است؟

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفته است: الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌های جدید به آینده موکول شد.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر الکترونیکی شدن عوارض آزادراه‌های جدید توضیح داد: در حال حاضر در چهار آزادراه تهران- قم، تهران- ساوه، کرج- قزوین و قزوین- زنجان عوارض الکترونیک آزادراهی اخذ می‌شود اما در مورد آزادراه‌های بخش خصوصی باید این اطمینان حاصل شود که بازگشت پول انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز، پس از انتشار این خبر، خدایار خاشع دبیر کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها نیز در مورد این اظهارات خادمی گفت: الکترونیکی شدن عوارض در 2 مقطع پیگیری شد که قابل تقدیر است ولی همانطور که بارها توسط کمیته شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها اعلام شد برای موفقیت این طرح چند شرط اصلی وجود دارد که برای همگانی و اجرایی شدن آن ضروری است.

خاشع این چهار شرط را به شرح زیر برشمرد:

۱- قرارداد شرکت اخذ عوارض الکترونیک به‌صورت سه جانبه و با شرکت احداث کننده باشد

۲-عوارض کلیه خوروهای عبوری آنلاین به حساب  شرکت احداث کننده واریز شود

۳-قوانین بالادستی محکمی وجود داشته باشد که کلیه خودروهای عبوری ملزم به پرداخت عوارض با هرینه تاخیر آن باشند

۴- کلیه خودروها ملزم باشند در مقاطعی نظیر فروش خورو، معاینه فنی، اخذ کارت هوشمند خوروهای عمومی و  ترخیص خورو از پارکینگ نسبت به تسویه حساب از سامانه عوارض آزادراه‌ها اقدام نمایند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: معاون وزیر عوارض آزادراهی الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ ایجاد کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از 150 کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین 60 تا 80 درصد مؤثر است.

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را دور می‌ریزد!

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا 100 میلیون پوند برای حدود 50 قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد