Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:27:05 GMT

فعالیت ۶میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه کارتخوان در کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۳۸۸

فعالیت ۶میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه کارتخوان در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارشات اعلامی از سوی شرکت شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارت) گزارش تعداد  پایانه‌های فروش و تعداد تراکنش‌های انجام شده از طریق این ابزار پرداخت را به تفکیک تا پایان مرداد ماه ۹۸ اعلام کرد؛ در این گزارش عملکرد پنج ماهه ابتدایی سال جاری در بخش‌های کارتخوان در دو قسمت استان تهران و سایر استان‌ها منتشر شده که بر اساس آن بالغ بر ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۴۹  دستگاه کارتخوان در سراسر کشور تا پایان مرداد ماه فعال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تا پایان مرداد ماه سال جاری بالغ بر ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۴۹ دستگاه کارتخوان در سراسر کشور فعال بوده است و به صورت ماهانه حداقل تراکنش را داشته و در بخش کارتخوان‌های دارای تراکنش و فعال قرار گرفته است و کارتخوان‌های فاقد تراکنش و غیر فعال در این گزارش محاسبه  نشده که با در نظر گرفتن این دسته از پایانه‌های فروش می‌توان انتظار داشت تا ناوگان کارتخوان‌های کشور بیش از ۷ میلیون دستگاه باشد.

آمارهای مرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که استان تهران به عنوان پایتخت کشور با تعداد یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۵۰۲ دستگاه کارتخوان بیش از یک پنجم از دستگاه‌های پایانه فروش فعال را به خود اختصاص داده است و سهم ۳۰ استان دیگر ایران تعداد ۵ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۴۷ دستگاه کارتخوان فعال بوده است؛ بررسی گزارش منتشره نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه بیش از ۳۰۴  هزار دستگاه پایانه فروش به دستگاه‌های فعال در سراسر کشور افزوده شده است.

مقایسه آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی در مقایسه  با سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد کارتخوان‌های فعال در مرداد ماه سال جاری نسبت به سال گذشته در سراسر کشور بالغ بر ۳۰۸ هزار دستگاه افزایش یافته است که نشان از توسعه ظرفیت پرداخت الکترونیکی و دسترسی به خدمات پرداخت الکترونیک دارد؛ همچنین مقایسه آمار در مدت مشابه در خصوص کارتخوان‌های فعال در تهران نشان از رشد بالغ بر ۲۰ هزار و ۵۵۰ دستگاهی کارتخوان‌های دارای تراکنش در استان تهران دارد.

کدام استان‌های بیشترین دستگاه کارتخوان فعال را دارند؟

بر اساس گزارش شاپرک تا پایان مرداد ماه سال جاری استان‌های تهران با یک میلیون و ۲۴۴ هزار دستگاه، خراسان رضوی با ۴۸۹ هزار دستگاه، اصفهان با ۴۵۸ هزار پایانه، فارس با ۳۸۷ هزار دستگاه و خوزستان با ۳۲۳ هزار پایانه به ترتیب بیشترین تعداد کارتخوان دارای تراکنش در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر، استان‌های ایلام با ۴۶ هزار پایانه، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰ هزار دستگاه و خراسان جنوبی با ۶۲ هزار پایانه به ترتیب کمترین سهم از تعداد کارتخوان‌های فعال در میان استان‌های کشور را داشته‌اند.

کد خبر 4717327 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: کارت خوان الکترونیکی بانک مرکزی ایران پرداخت الکترونیک جنگ تجاری بانک مرکزی ایران قیمت دلار بورس بازار سهام دلار وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت ایالات متحده آمریکا صادرات غیرنفتی وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو سازمان امور مالیاتی نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تولید مواد معدنی همواره به عنوان نقطه آغازین یک زنجیره تأمین با ارزش در بخش‌های تأمین کننده مواد اولیه بخش صنعت و مصالح مورد نیاز برای ساختمان، بنادر، سدها، فرودگاه‌ها و … محسوب می‌شود.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی از نظر وجود ذخایر مختلف و متنوع معدنی، یکی از مناطق غنی کشور به شمار می‌رود؛ به طوری که همواره ذخایر غنی مواد معدنی را به عنوان یک امکان بالقوه در توسعه صنعتی استان در نظر می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در این استان تاکنون ۵۲ ماده معدنی متنوع شناسایی شده است و همواره معادن فلزی استان را رنگین‌کمانی از معادن توصیف کرده‌اند.

وی توضیح داد: آخرین نتایج منتشر شده از نتایج حاصل از اجرای طرح معادن فعال استان در سال ۱۴۰۲ حاکی از آن است که تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۷۹ واحد معدنی در استان فعال بوده که از نظرتعداد، ۴.۸ درصد از کل معادن فعال کشور را به خود اختصاص داده و برای هفت هزار و۲۸۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که سهم ۵.۴ درصدی از کل شاغلان بخش معدنی کشور را در برمی‌گیرد.

فتح‌زاده ابراز داشت: فعالیت‌های صورت گرفته در بخش معدنی استان، منجر به ایجاد ارزش افزوده‌ای به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال شده است که با نسبت ۷ درصدی، رتبه ۴ کشوری از کل ارزش افزوده ایجاد شده را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین نتایج نشان می‌دهد نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان رشد ارزش افزوده ایجاد شده در معادن فعال استان حدود ۱۳.۷ درصد بوده است.

وی افزود: میزان رشد ارزش سرمایه گذاری صورت گرفته در معادن در حال بهره برداری کل کشور در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ برابر ۶۹.۴ درصد بوده که این میزان در آذربایجان شرقی دارای ۲۱۱.۵ درصد رشد بوده است و با ۹ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۷ درصد از کل میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6098239

دیگر خبرها

  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی روز دنیا به شهرک شکوهیه تحویل شد
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • آخوندی: توانستیم یک مجموعه ورزشی مخروبه را دوباره فعال کنیم
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه