Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:58:38 GMT

تقدیر رئیس شورای هیئات مذهبی از رئیس سازمان اوقاف

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۷۴۱۰

تقدیر رئیس شورای هیئات مذهبی از رئیس سازمان اوقاف

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در پیامی از تلاش‌های نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای حمایت از هیئت‌ها قدردانی کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، رئیس شورای هیئات مذهبی کشور در پیامی از تلاش های حجت الاسلام«خاموشی»، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این پیام آمده است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ 


جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی نماینده مکرم ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه


وظیفه خود می دانم که از درایت و مساله شناسی جنابعالی به نیابت از شورای هیئات مذهبی استان های کشور تشکر و تقدیر نمایم.


امسال به دلیل کوچک شدن سفره مردم و فشار اقتصادی به عنوان خادم هیئات، پیگیری‌های مکرری از وزارت صمت و جهاد کشاورزی در خصوص تأمین ارزاق نذورات ماه محرم و صفر انجام گرفت، ولی متأسفانه به دلیل بالا بودن نرخ اعلام شده و تفاوت بسیار ناچیز با بازار آزاد عموما هیئت‌ها توان خرید و دریافت نذورات را نداشتند.


مجاهدت های جنابعالی در سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکل های دینی از نظر حمایت و هدایت و نظارت ، به عنوان رییس سازمان بر مدیران هیئات مذهبی کشور پوشیده نبوده و نیست و اکنون هم به عنوان رییس هیات امنا سازمان تبلیغات اسلامی و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با هوشمندی در اولین سال کاری خود، به کاری بس سترگ همت گماردید و با مهندسی و ساماندهی موقوفات مرتبط نقش سازمان اوقاف و نهاد وقف را در بزرگداشت مجالس مذهبی پر رنگ فرمودید. 


در این راستا کار جدیدی در سازمان اوقاف جهت هم افزایی و استفاده از ظرفیت های این سازمان با سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی به نام "شمیم حسینی " با عشق و شور و شعور مردم در بزرگداشت مراسم و مجالس امسال ماه محرم در سراسر کشور رقم خورده که بررسی ها نشان می دهد که به برکت خون مقدس سید الشهدا (علیه السلام) پرشورتر از سال‌های قبل بوده است.


بدیهی است بخشی از زنده نگه داشتن قیام اباعبدالله مدیون واقفان و خیران نیک اندیش بوده که از مال خود برای به پا داشتن این نهضت وقف کرده اند.


قابل ذکر است که اگر چه بخش عمده ای از دینداری ما مربوط به همین امر وقف می باشد که در ماه محرم و صفر نمود بیشتری دارد اما بخش دیگری نیز از حیات طیبه نهضت حضرت ابا عبدالله (ع) سرچشمه می گیرد که اکنون بر دوش هیئات مذهبی قرار دارد هر چند نباید از کارکرد و نقش مراکز اجتماعی ،فرهنگی و قرآنی (افق) که در امامزادگان آغاز به کار کرده و به صورت نظام مند این کار را ادامه می دهند به سادگی گذشت.



اکنون و در ادامه فعالیت های شورای هیئات مذهبی در زمینه احیاء باورهای اصیل اسلامی، این شورا آمادگی دارد که برای تحقق ماموریت های مذهبی و اجتماعی به عنوان بازوان سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری لازم را انجام دهد تا انشالله با مشارکت خیرین و معتمدین ، بقاع متبرکه را در مسیر تبدیل به قطب فرهنگی و اجتماعی یاری دهد.»

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: عاشورا عزاداری محرم ماه محرم عاشورای حسینی خبرگزاری شبستان استان بوشهر مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه شیراز شمیم حسینی حجت الاسلام خاموشی سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

دیگر خبرها

  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد