Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی بابایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با تشکیل این ستاد در دانشگاه‌های استان،‌ زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان جدیدالورود با محیط‌های علمی و وظایفی که در طول دوران تحصیل بر عهده‌دارند، فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که آمار دانشجویان جدیدالورود استان در سال جاری پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در حال جمع‌بندی است،‌ افزود: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار دانشجوی خانم و آقا در مقاطع مختلف علمی در دانشگاه‌های قم پذیرش شدند که این تعداد دانشجوی جدیدالورود نشان‌دهنده جایگاه ممتاز استان در فضای علمی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۷،‌ ۳۵۰ دانشجوی جدیدالورود غیر ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان پذیرش شدند که این موضوع بیان‌کننده موقعیت ویژه قم برای تبدیل‌شدن به قطب دانشگاهی جهان اسلام در کنار جایگاه متعالی آن در نشر علوم دینی است.

بابایی گفت: به‌غیراز بحث تشکیل ستاد استقبال،‌ با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی،‌ مباحثی همچون تأمین خوابگاه،‌ سرویس رفت‌وآمد و ارائه تغذیه مناسب نیز در کمیسیون دانشجویی استان موردتوجه قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم برای خدمت‌رسانی قابل‌قبول به دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم، انجام شد.

وی بیان کرد: کمیسیون دانشجویی قم با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان به‌صورت ماهانه و منظم برگزار و در آن پیرامون مسائل حوزه‌های مختلف دانشجویی،‌ تصمیم‌گیری می‌شود، مصوبات این کمیسیون باید توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اجرا و گزارش آن به‌موقع ارائه شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم دانشجویان جدیدالورود در محیط‌های دانشگاهی و مراکز علمی استان قم با مشکل خاصی مواجه نشوند تا بتوانند بدون دغدغه تمام تمرکز خود را برای پیشبرد مقاصد علمی موردنظرشان به‌کارگیرند.

به‌طور میانگین سالانه بیش از ۷۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان قم به فراگیری علم و دانش می‌پردازند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش عالی دانشجو قم دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کاربرد هوش مصنوعی به‌منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

وی با اشاره به بیاناترهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشتند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده امسال، با تمرکز بر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفت‌وگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

صالحی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: باید چالش‌های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر برطرف کنیم و همه دانشگاه‌ها مکمل همدیگر باشیم.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی و نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشجویان از دیگر برنامه‌های این همایش ملی بود.

کد خبر 748113

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور