Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ویژه برنامه موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما شامگاه جمعه ۲۲ شهریور همراه با نمایش فیلم‌های «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور » و نخستین تصاویر سینمای ایران «فیلم‌های میرزا ابراهیم خان عکاس باشی » با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، علی ربیعی سخنگوی دولت، سینماگران، پیشکسوتان سینما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سیروس الوند پیش از نمایش فیلم «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور» با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه، گفت: عاشورا و ماه محرم برای ما بسیار مهم است و باید دقت کنیم که ما یک واقعه عاشورا، یک حماسه عاشورا و یک فرهنگ عاشورایی داریم که باید در آثار خود ضمن توجه به این سه اصل بر گسترش آن بکوشیم.

وی ادامه داد: انتخاب نمایش فیلم «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور» با توجه به اینکه امسال روز ملی سینما با ماه محرم همزمان شده ، انتخاب پسندیده‌ای است و تقوایی در این فیلم به هنر تعزیه و فرهنگ عاشورا و محرم به خوبی توجه کرده است.

این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران با تمجید سینمای ناصر تقوایی، گفت: ناصر تقوایی یکی از پایه‌گذاران موج نوی سینمای ایران است؛ آن زمان که فیلم مینی‌مالیستی وجود نداشت او با ساخت برخی آثارش فضایی مینیمالیستی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: فیلم «ناخدا خورشید» بهترین اقتباس از داستانی است که حتی غربی‌ها هم نتوانستند به خوبی آن را اجرا کنند. ناصر تقوایی فیلم‌های جدید هم دارد و همیشه ناراحت بود که چرا درباره فیلم‌های جدیدش صحبت نمی‌شود.

الوند با اشاره به اهمیت پرداختن سینمای ایران به دفاع مقدس و بعد از آن بیان کرد: چرا باید کارگردانی مانند ناصر تقوایی که اهل آبادان است نتواند درباره جنگ و تبعات آن فیلم بسازد.

کارگردان «یک بار برای همیشه» همچنین گفت: تقوایی حتی جایزه نقدی جشنواره لوکارنو را برای بازسازی مناطق جنگ‌زده اختصاص داد. چرا باید بعد از سال ها که از پایان جنگ می گذرد همچنان شاهد باشیم که این مناطق به صورت کامل بازسای نشده است.

وی ادامه داد: ما بسیاری از روزها و حوادث بزرگ تاریخی را با سینما می‌شناسیم و به یاد می‌آوریم .

همچنین در این مراسم بخشی از نخستین تصاویرسینمای ایران « فیلم‌های میرزا ابراهیم خان عکاس باشی » برای مهمانان در فضای باز موزه بر روی پرده به نمایش درآمد.

حسین انتظامی در حاشیه این مراسم از تالارهای موزه سینما بازدید کرد و پای صحبت سینماگران حاضر در مراسم نشست.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1299227

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیروس الوند ناصر تقوایی سینمای ایران سینمای ایران باشگاه استقلال بازیگران سینما و تلویزیون ایران لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ جان بولتون باشگاه پرسپولیس نماز جمعه فوتبال اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد