Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشستی با حضور وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با مدیران و کارشناسان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان دعوت شده با فعالیت‌ها و دستاوردهای کشور در حوزه فناوری نانو و همچنین تامین و پیاده سازی الزامات مورد نیاز برای اجرای دستورالعمل اعطای مجوز نشان نانو به محصولات مصرفی نانو برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علی بیت‌اللهی رئیس کمیته فنی استانداردهای فناوری نانو به طور خلاصه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردهای ستاد نانو در حوزه فناوری نانو به ویژه در زمینه استانداردسازی و گواهی‌دهی محصولات فناوری نانو را برای مدعوین تشریح کرد.

وی همچنین اقدامات آتی مورد نیاز برای اجرای دستورالعمل را مطرح کرده و همچنین پیشنهاداتی را در راستای این موضوع ارائه نمود.

وحید مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران، آمادگی کامل سازمان ملی استاندارد برای همکاری و کمک به اجرایی شدن اعطای نشان نانو به محصولات نانو را اعلام و پیشنهاداتی در خصوص اجرای این دستورالعمل مطرح کرد.

در ادامه نشست، مرندی مقدم به همراه سایر حاضرین از نمایشگاه محصولات فناوری نانو تولید کشور واقع در محل ستاد توسعه فناوری نانو بازدید کردند و از نزدیک با دستاوردها و محصولات کشور در حوزه فناوری نانو آشنا شدند.
لازم به یادآوری است نشان نانو مجوزی است که به کالاهای مصرفی فناوری نانو پس از انجام آزمون‌ها و ارزیابی‌های لازم اعطا می‌شود. این نشان مصوب شورای عالی استاندارد است و اعطای آن به کالاهای مصرفی فناوری نانو با همکاری ستاد نانو و سازمان ملی استاندارد ایران به زودی در کشور اجرایی خواهد شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نشان نانو فناوری نانو سازمان ملی استاندارد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است