Web Analytics Made Easy - Statcounter

از اردیبهشت ماه امسال همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف شدند از پایانه فروشگاهی و دستگاه کارتخوان استفاده کنند اما تاکنون درصد کمی از پزشکان این دستورالعمل را اجرایی کردند. ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،  22 اردیبهشت امسال بود که مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از تکلیف شدن پزشکان به رعایت یک دستورالعمل خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس از اردیبهشت ماه امسال همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف شدند از پایانه فروشگاهی و دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

در حالی این قانون لازم‌الاجرا است که همچنان برخی از مطب‌های پزشکان بدون نصب کارتخوان و با دریافت پول نقد بیماران را ویزیت می‌کنند، موضوعی که سبب رفت و آمد بیماران بین باجه‌های بانکی  و مطب پزشکان برای پرداخت پول نقد شده است.

با این وجود رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم عنوان کرده بود که پرداخت وجه نقد در مطب‌های پزشکان پذیرفته نیست و پزشکان باید با گذاشتن کارتخوان و استفاده از آن برای دریافت الکترونیک وجوه، جلو شبهات مبنی بر فرار مالیاتی را بگیرند.

دادستانی شیراز نیز به صورت ویژه به این موضوع مطرح کرد اما در نهایت با گذشت چند ماه از اجباری شدن قانون نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکی تنها 2درصد از پزشکان در کل کشور در سامانه کارتخوانی پزشکان ثبت نام کرده‌اند.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران درحالی مهلت پزشکان برای نصب کارتخوان تمدید نخواهد شد که تعداد کمی از پزشکان حدود 1 تا 2 درصد ثبت نام کرده‌اند و این آمار با وجود مهلت اندک باقی مانده جای نگرانی دارد.

گلایه بیماران از نبود کارتخوان در مطب پزشکان

علی یکی از مراجعان به مطب‌های خصوصی است، وی می‌گوید: پزشک معالج باید روند بهبودی بعد از عمل را بررسی می‌کرد که بعد از مراجعه به مطب همچنان دستگاه کارتخوان نداشتند.

وی ادامه می‌دهد: این روند منجر به گلایه بسیاری از بیماران شده است چراکه به دلیل نبود کارتخوان باید دوباره به بیرون بروند و پول نقد بگیرند.
به گفته این شهروند این موضوع منجر به اجحاف در حق بیمار شده که به دور از انسانیت است.

پزشکان تا اول مهرماه کارتخوان نصب کنند

مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرده است که براساس برنامه سازمان امور مالیاتی باید تا اول مهرماه امسال تمامی پزشکان کارتخوان داشته باشند.
درحالی چند روز بیشتر به این فرصت باقی نمانده است که ناصر هاشمی می‌گوید: براساس قانون باید تمام پزشکان اقدام به نصب کارتخوان کنند و برای پزشکان آموزش لازم در نظر گرفته شده است.

سمنان| واکنش وزیر بهداشت به موضوع فرار مالیاتی پزشکانفرار مالیاتی پزشکان و وکلا در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است‌عزم قوه قضاییه برای مبارزه با فرار مالیاتی جدی است

وی با بیان اینکه موضوع نصب کارتخوان در مطب پزشکان باید مشخص شود اظهار می‌کند: براساس برنامه سازمان امور مالیاتی باید تا اول مهرماه امسال تمامی پزشکان کارتخوان داشته باشند.

هاشمی یادآور می‌شود: برای تسهیل نصب کارتخوان به درخواست علوم پزشکی و نظام پزشکی کارگاه آموزشی استفاده و تهیه پوز برای پزشکان داریم که از 23 مردادماه آغاز شده است.

رعایت انسانیت و شرایط حال بیماران برای نصب کارتخوان

به گفته وی ضرورت نصب کارتخوان به دلیل شفافیت اقتصادی است که امسال مجلس مصوب کرده و بیشتر صنف پزشکان، جامعه هدف این مصوبه است. 

مدیرکل امورمالیاتی فارس با اشاره به اینکه انتظار است نصب کارتخوان در مطب پزشکان به دلیل رعایت حال شهروندان انجام شود، خاطرنشان می‌کند: جدا از موضوع مالیات نصب کارتخوان در مطب پزشکان موضوع انسانیت است که ایجاب می‌کند برای رفاه حال بیماران نصب کنند.

به گفته هاشمی در مجموع استان فارس نسبت به استان‌های دیگر شرایط بهتری برای نصب کارتخوان دارد. مدیرکل امورمالیاتی فارس با بیان اینکه هنوز برخی از پزشکان اقدام به نصب کارتخوان نکرده‌اند، خاطرنشان می‌کند: تلفن گویای 1526 برای دریافت گزارشهای مردمی از عدم نصب کارتخوان در مطب‌ها است که براین اساس مطب‌هایی که از پرداخت با کارت خودداری می‌کنند اعلام می‌شوند.

انتهای پیام/ح 

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مسئله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید سه روزه مهلت واریز وجه مشتریان فراخوان شده پارس
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی