Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدایی با تأکید بر اینکه خاطره گویی ها نباید منحصر به بیان رشادت ها و شهامت ها باشد بلکه بیان تجربه ها هم باشد؛ انتقال تجربیات را از حیث حفظ آمادگی جامعه در برابر خطر هجوم احتمالی دشمن مهم خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدجواد فدایی، امروز(۲۳ شهریور)در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه انتظار ما از برنامه های هفته مذکور تحقق دو هدف است؛ افزود: نخست اینکه در این هفته باید از کسانی که مبارزه و مقاومت کردند و شهید شدند تجلیل شود زیرا موفقیت در جنگ مرهون ایثارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمان هدف دوم را ایجاد و حفظ آمادگی برای مورد مشابه در صورت اتفاق احتمالی دانست که باید فرهنگ ایثار وجود داشته باشد و گفت: این آمادگی دو بخش دارد یکی آمادگی نیروهای مسلح که وجود دارد اما آنچه مد نظر ما است آمادگی جامعه و مردم است زیرا خطر هجوم دشمن همیشه وجود دارد پس باید این آمادگی هم باشد.

 

وی انتقال تجربه های دفاع مقدس را بخشی از این آمادگی دانست و تصریح کرد: لذا خاطره گویی ها نباید منحصر به بیان رشادت ها و شهامت ها باشد بلکه بیان تجربه ها هم باشد زیرا تجربه های ارزشمندی کسب شد که می تواند زنده و به روز در اختیار جامعه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام سیدمحمد جعفری، قائم مقام دفتر نمایندگی شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان هم با بیان اینکه نمازجمعه، رسانه ای سنتی است و به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مردم، در هفته دفاع مقدس و قبل و بعد از آن در خطبه ها به این موضوع پرداخته خواهد شد؛ افزود: میز خدمت که چندی است در مصلی نمازجمعه کرمان دایر شده، در شهرستان ها نیز آمادگی ایجاد آن وجود دارد.

 

رضا فلاح با اشاره به تعداد ۴۸۶ شهید امدادگر در دوره دفاع مقدس، درمان مجروحان جنگی، رابط اسرا در کشور عراق با دولت ایران، برپایی بیمارستان صحرایی و... بخشی از عملکرد این جمعیت در آن دوره است؛ گفت: امسال برای هفته دفاع مقدس چند وظیفه متمرکز ابلاغ شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان برگزاری نشست های روشنگری از دستاوردهای دفاع مقدس، خاطره گویی، تست رایگان فشار خون و اعزام کاروان سلامت و... را از جمله این برنامه های خواند.

 

علی بابایی، فرماندار کرمان هم از فضاسازی ادارات در این هفته و ایجاد سنگر مقابل درب ادارات و برگزاری گردهمایی ۷۰۰ نفره در( ۷ مهر) با حضور جمع کثیری از بسیجیان خبر داد.

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عاشورا استان بوشهر خبرگزاری شبستان عزاداری محرم عاشورای حسینی مسجد نماز جمعه خطبه های نماز جمعه شیراز انتقال تجربیات هفته دفاع مقدس استاندار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا علیجانی اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده‌اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی. ان. ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

کد خبر 6088463

دیگر خبرها

  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد