Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@15:04:07 GMT

تشکیل شرکت صوری برای دریافت ارز دولتی

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۹۲۰

تشکیل شرکت صوری برای دریافت ارز دولتی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سید مهدی فرشادان با انتقاد از نحوه توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی،گفت: مردم از نظر اقتصادی تحت فشار شدید هستند اما متأسفانه این مصوبه مجلس به خوبی اجرا نشده و آثار اجرای آن را در جامعه نمی بینیم.

وی با تأکید بر اینکه مجلس قطعاً بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت دقیق می کند، گفت: باید مسیر عرضه ارز دولتی جهت تأمین کالاهای اساسی کاملاً مشخص و هدفدار باشد تا دست دلالان و واسطه گران از آن کوتاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت مجلس به نحوه توزیع ارز دولتی باید بیشتر شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه نظارت مجلس شورای اسلامی و دستگاه های نظارتی بر نحوه توزیع ارز دولتی باید بیشتر شود تا دلالان از این فضا سوءاستفاده نکنند، تاکید کرد: همچنین دولت باید هوشیار باشد و با کسانی که در این زمینه تخطی کرده‌اند، برخورد قاطع کند و جا دارد از عملکرد قوه قضائیه به دلیل برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی تشکر کنیم.

فرشادان با اشاره به اینکه متاسفانه یکسری شرکت صوری به وجود آمده است تا با ارز دولتی کالا وارد کنند اما کالا وارد نکرده‌اند، یادآور شد: افراد سودجو و رانت خوار از ارز دولتی برای واردات کالاهای موردنظر خودشان استفاده می کنند که باید دستگاه های نظارتی دقت بیشتری کنند.

وی افزود: نحوه برخورد با مفسدان اقتصادی باید به گونه ای باشد که دیگر کسی جرأت سوءاستفاده از منابع دولتی را نداشته باشد چرا که سودجویان به دنبال آن هستند که خون مردم را در شیشه کنند تا از این طریق سود بیشتری عایدشان شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس قطعاً اهرم های نظارتی خود را به کار می گیرد، خاطرنشان کرد: دولت باید به مجلس توضیح دهد که ۱۴ میلیارد دلار ارز دولتی را به چه بخش هایی تخصیص داده است و قطعاً کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس هم به طور ویژه به این موضوع ورود می کنند تا مشخص شود که این بودجه در کجا هزینه شده است.

مهر

156 / 156 ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد

غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این‌که در مجلس، بحث‌های مختلفی پیرامون تعطیلی روز‌های پنجشنبه و شنبه در جریان است اظهار داشت: معتقدم تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی افزود: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

نوری قزلجه ادامه داد: در دنیای امروز بدون ارتباط با دنیا و تعامل با دیگر کشورها، رشد اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل من با تعطیلی شنبه موافقم. این موضوع مورد تأیید اکثر کارشناسان نیز هست و به نفع کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در آخر صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه فقط برای بخشی از کشور و برخی شرکت‌ها اعمال می‌شد و در واقع از قبل هم تعطیل بودند. اما اگر شنبه تعطیل شود، کل کشور یکسان خواهد شد و همه اعم از شرکت‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی، دو روز جمعه و شنبه را تعطیل خواهند کرد. این موضوع هماهنگی داخلی را نیز به وجود می‌آورد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • همه اختیار‌ها را به رئیس کل بانک مرکزی دادیم؛ اما هنوز در سیاست‌ ارزی دچار مشکل هستیم/ جلسه سومی وجود ندارد؛ تا یکشنبه برای دریافت برنامه ارزی منتظر می‌مانیم
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای جلسات علنی مجلس تغییر کرد +جزئیات
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • (ویدئو) نوری قزلجه: تعطیلی روز پنجشنبه ارتباطات رسمی را به مدت ۴ روز قطع خواهد کرد
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود