Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@23:04:13 GMT

لازمه کرامت انسانی ارتقای علم و بصیرت است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۸۹۹۷

لازمه کرامت انسانی ارتقای علم و بصیرت است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا بیرانوند، امام‌ جمعه بیرانشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان این‌که قیام عاشورا دارای شاخصه‌ها و ثمرات مختلف و در ابعاد مختلف است، اظهار کرد: یکی‌از ثمرات قیام حسینی احیای کرامت انسانی و ارج نهادن به منزلت انسان بود.

وی با ذکر این مطلب که در زمان معاویه و حکومت اموی مردم ذلیلانه مورد بی‌مهری قرار گرفته بودند، ادامه داد: در زمان حکومت معاویه کرامت انسانی رو به زوال رفته بود، بدین صورت که حکومت معاویه مردم را به‌عنوان بردگانی سرسپرده تلقی می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام بیرانوند با یادآوری این مطلب که با قیام امام حسین(ع) در عاشورا کرامت انسانی احیا شد، اضافه کرد: از دیدگاه قرآن انسان از جایگاه و کرامت خاصی برخوردار است چنان‌که در آیه ۷۰ سوره اسراء آمده است که ما فرزندان بنی‌آدم را گرامی داشتیم.

امام جمعه بیرانشهر با بیان این‌که بنا بر آیات قرآن کریم فرزندان بنی‌آدم مورد احترام هستند، اضافه کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است عزت و احترام مؤمن از کعبه بالاتر است که این آیات و روایات دلیل بر کرامت والای انسانی است.

وی با یادآوری این مطلب که در اثر سوء‌استفاده حاکمان اموی و ظلم و ستم معاویه بر مردم، حرمت انسان‌ها از بین رفته بود، اضافه کرد: امام حسین(ع) با قیام خود حرمت انسانی را که خداوند به انسان عطا کرده است را بازگردانید.

حجت‌الاسلام بیرانوند افزود: در روایتی آمده است که مرد صحرانشینی نزد امام حسین(ع) آمد بعداز عرض سلام نیاز خود را با ذکر مقدمه‌ای بیان کرد و عرض کرد از جد شما شنیدم که نیازهای خود را با چند گروه درمیان بگذارید نخست کسی‌که از شرافت حسب و نسب برخوردار است؛ دوم کسی‌که سخاوتمند است و سوم کسی‌که حامل حقایق قرآن باشد و من تمام ویژگی‌ها را در شما یافتم، بعداز آن بود که امام حسین(ع) نیاز آن فرد را برطرف کرد.

امام جمعه بیرانشهر با بیان این‌که کرامت انسانی در سایه بالا بردن علم، بصیرت و تحصیل علم است، بیان کرد: مردم با بالا بردن بصیرت و علم و دانش، کرامت خود را ارتقا می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی بیرانوند کرامت انسانی قیام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است

امام جمعه کیش با بیان اینکه باید فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اجرا شود، گفت: امروز کشور نیاز به یک حماسه اقتصادی دارد که لازمه آن اعتقاد عملی به اقتصادی مقاومتی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به شعار امسال و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت مشارکت مردم در توسعه اقتصادی ، افزود: هرجا مردم حضور داشتند، موفقیت به بهترین شکل میسر شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقوله اقتصادی به خط مقدم جبهه جهاد تبدیل شده، افزود: مسوولان باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد در دستور کار قرار دهند و باید از توانمندی مردم و بخش خصوصی در انجام امور بهره گیرند.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به روز کارگر و روز معلم و با بیان اینکه هر دو این قشر نقش بسیار مهمی در رشد و بالندگی این جامعه دارند، گفت: مسوولان باید سعی کنند تا مشکلات کارگران و معلمان به حداقل برسد .

حجت‌الاسلام بی‌نیاز روز دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: خلیج فارس بخشی از هویت ملی ایرانیان می‌باشد که دشمنان همواره سعی در تغییر و تحریف آن داشتند که هیچگاه در دستبابی به اهداف شومشان موفق نبودند.

وی هفتم اردیبهشت روز حمل و نقل را نیز مورد اشاره قرار داد و بر بهبود وضعیت جاده‌های کشور و صنعت خودروسازی تاکید کرد.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد