Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@07:37:38 GMT

شربتی که شما را از شر سرماخوردگی خلاص می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۹۹۴۳۷

شربتی که شما را از شر سرماخوردگی خلاص می‌کند

 محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت هل اظهار کرد: شربت هل یکی از شربت‌های خوش طعم و مفید است که حاوی انواع ویتامین‌های A.، C.، E.، گروه ویتامین‌های B. شامل B. ۱، B. ۲، B. ۳، B. ۶، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، فسفر، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، آهن، اسید فولیک، فیبر، پروتئین، رزین و زینجیبرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: این شربت ضد نفخ و بادشکن است و تاثیر چشمگیری در رفع بوی بد دهان دارد همچنین این شربت به افزایش دمای بدن در فصول سرد سال کمک می‌کند و نقشی موثر در تقویت عمومی بدن دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت عوارضی مثل اختلالات هضم ناقص غذا، عفونت‌های معده، لثه، سینوس‌ها و گلو دارد، بوی ناشی از مصرف سیر و پیاز و ... را رفع می‌کند. شربت هل خاصیت چربی‌سوزی دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند همچنین نقش موثری در افزایش قدرت باروری در مردان و تقویت سیستم قلبی و عروقی دارد.

نقش شربت هل بر بهبود بینایی

عظمایی با اشاره به تاثیر این شربت بر بهبود بینایی تاکید کرد: شربت هل به علت وجود ویتامین C. فراوان می‌تواند سرماخوردگی، گلو درد، برونشیت و آسم را رفع کند، این شربت آرام‌بخش است بنابراین می‌تواند اضطراب، استرس و افسردگی را از بین ببرد؛ همچنین این شربت تاثیر چشمگیری در رفع عفونت مجاری ادراری، التهاب مثانه و اسپاسم عضلات دارد. این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: ویتامین‌های A.، C. و E. موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی‌اکسیدانی در آن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، همچنین این شربت تاثیر زیادی بر رفع حالت تهوع، سکسکه و روماتیسم، دفع سموم از بدن، کنترل دیابت نوع ۲، تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلای افراد به آلزایمر دارد.

او با تاکید بر منع مصرف این شربت برای زنان باردار گفت: برای تهیه شربت هل به یک لیتر عرق هل، نیم لیتر عرق زنجبیل، ۳۵ گرم دانه نیم‌کوب شده هل و۵۰۰ گرم عسل احتیاج دارید؛ کافی است عرقیات را با هم مخلوط و دانه‌های نیم‌کوب شده هل را به آن اضافه کنید؛ بعد از پنج ساعت محلول به دست آمده را برای پنج دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید و بعد از متعادل شدن دمای مخلوط، عسل را به آن اضافه کنید.   منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سرماخوردگی درمان سرماخوردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۹۹۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

 

به گزارش تابناک، برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامدهای افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه پیاز چه خواصی دارد؟
  • اهمیت این ویتامین برای سلامتی قلب
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • درمان سریع سرماخوردگی با بادکش | آیا بادکش با حجامت تفاوت دارد؟
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • با این ۸ روش طول عمرتان بیشتر می‌شود