Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@18:34:17 GMT

30 کانون پرخطر بیماری سالک در سبزوار ایمن‌سازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۳۱۷

30 کانون پرخطر بیماری سالک در سبزوار ایمن‌سازی شد

سبزوار-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: 30 کانون پرخطر بیماری سالک در سبزوار سم‌پاشی و ایمن‌سازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه نوده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفت و گو با صبح توس؛ با اعلام خبر سم پاشی و ایمن سازی 30 کانون پرخطر بیماری سالک در سبزوار اظهارداشت: این اقدام در راستای ایمن سازی و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در مناطق هدف شهرستان که از قبل شناسایی شده اند انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به این بیماری 92 نفربوده است افزود: آمار مبتلایان به بیماری سالک در شهرستان سبزوار و مناطق تحت پوشش مرکز علوم پزشکی سبزوار ازقبیل جوین، جغتای، ششتمد و داورزن نسبت به مدت مشابه با کاهش 31 درصدی روبرو شده است.

نوده در ادامه با اشاره به راه‌های انتقال این بیماری و روش‌های پیشگیری گفت: این بیماری از طریق گزش پشه های خاکی به انسان انتقال پیدا می کند  و تنها راه پیشگیری مراقبت و ممانعت از گزیده شدن توسط پشه های ناقل این بیماری ها هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوارهمچنین با بیان اینکه از دیگر راه های جلوگیری از انتقال ایمن سازی کانون های پرخطر بیماری به واسطه سم پاشی افزود: مسدود کردن راههای ورود پشه به داخل منازل توسط نصب توری، استفاده از پماد های ضد حشره از جمله این راه ها می باشد.

وی به درمان رایگان بیماری سالک در مراکز درمانی اشاره کرد و تصریح کرد: مبتلایان به این بیماری با مراجعه به مراکز درمانی حوزه علوم پزشکی سبزوار می توانند از خدمات رایگان درمان این بیماری استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد