Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:44:38 GMT

گوگل قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا را دور زد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۰۰۸۰۱

گوگل قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، گوگل متهم شده که اطلاعات شخصی کاربران خود را مخفیانه در اختیار شرکت های تبلیغاتی و آگهی دهندگان قرار می داده و از همین طریق قوانین حریم شخصی اتحادیه اروپا را نقض کرده و این قوانین را دور زده است.

شرکت بریو که در زمینه تولید و عرضه مرورگرهای اینترنتی فعالیت می کند و لذا مرورگر آن رقیبی برای مرورگر کروم گوگل محسوب می شود، مدعی است که مدارکی برای اثبات ادعای خود در اختیار دارد و آنها را در اختیار مقامات مربوطه در اتحادیه اروپا قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدارک یادشده هم اکنون توسط کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند در دست بررسی است. این کمیسیون رگولاتور اصلی رسیدگی کننده به عملکرد گوگل در خاک کشورهای اروپایی محسوب می شود.

مقامات شرکت بریو می گویند گوگل با این تخلف به شرکت های تبلیغاتی کمک می کند تا آگهی های خود را به صورت هدفمند برای کاربران نمایش دهند. اما این کار به معنای نقض حریم شخصی افراد است که دوست ندارند داده های خصوصی آنها به دست موسسات تبلیغاتی و بازاریابی بیفتد.

بریو مدعی است این تخلف از طریق یکی از قابلیت های گوگل موسوم به پوش پیج یا گوگل پوش انجام می شود که ابزاری برای شناسایی هویت و علائق تک تک کاربران گوگل است و داده های آن با تفکیک کامل در مورد هر کاربر برای آگهی دهندگان ارسال می شود. ترکیب این اطلاعات دقیق با کوکی های گوگل به شرکت های تبلیغاتی امکان می دهد تا به طور دقیق و کامل به هویت هر کاربر گوگل پی ببرند.

گوگل در واکنش به این خبر اعلام کرده که این شرکت بدون رضایت مشتریان و کاربران خود برای آنها آگهی های هدفمند نمایش نمی دهد.

کد خبر 4717557

منبع: مهر

کلیدواژه: گوگل تبلیغات گوگل امنیت اطلاعات تهدیدات سایبری نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو فناوری فضایی موبایل شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی گوگل امنیت اطلاعات ماهواره سازمان فضایی ایران هوش مصنوعی فناوری 5G هوشمندسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است

یکی از منابع دیپلماتیک اعلام کرد، مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است.

به گزارش ایسنا، پس از ماه‌ها رایزنی، اتحادیه اروپا اوایل سال جاری میلادی برای تصویب کمک‌های «غیر کشنده» از «موسسه صلح اروپایی» خود که یک صندوق ویژه‌ برای تقویت ظرفیت دفاعی شرکای اتحادیه اروپاست، اقدام کرد.

به نقل از پایگاه خبری azatutyun، پیش‌نویس این طرح مربوط به اواسط آوریل سال جاری میلادی درخواست مبلغ ۱۱ میلیون دلار را برای ارائه به ارتش ارمنستان در دو سال و نیم آتی دارد. این مبلغ قرار بود با هدف برپایی یک بیمارستان صحرایی و دیگر تاسیسات لجستیکی برای یکی از واحدهای نظامی در نظر گرفته شود. اختصاص این مبلغ نیازمند تایید و حمایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

یکی از منابع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، مجارستان هفته‌هاست که این تصمیم را وتو کرده و خواستار تخصیص کمک‌های مشابه به جمهوری آذربایجان شده است. سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به امید غلبه بر این بن بست، در حال بررسی خواسته‌های بوداپست هستند.

اوایل آوریل سال جاری میلادی، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان به قدرت‌های غربی بابت مسلح کردن ایروان هشدار داده بود.

علی‌اف مدت‌هاست که با ویکتور اوربان،‌ نخست وزیر مجارستان روابط گرمی دارد.

مجارستان برخلاف دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از باکو در قضیه درگیری قره باغ دفاع کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد