Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای خبری آمریکایی"نیوز ویک"(newsweek) روز شنبه با انتشار این مطلب نوشت: حمد بن جاسم  که به مدت نزدیک به شش سال نخست وزیر کشور ثروتمند از گاز طبیعی قطر بود، در اظهار نظری گفت که کارزار فشار حداکثری ترامپ علیه ایران نه تنها جواب نخواهد داد، بلکه باعث منسجم ترشدن هرچه بیشتر این کشور می شود و این کارزار حاصلی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تارنمای این رسانه آمریکایی درادامه نوشت:بن جاسم که درنشست سالانه "راهبرد اروپایی یالتا" (Yalta European Strategy) در کیف اوکراین شرکت کرده بود، به پرسش رسانه آمریکایی سی ان ان پاسخ داد و نقطه نظرات خود را در باره تنش های اخیر در منطقه خاورمیانه به عنوان فردی مطلع از وضعیت منطقه بیان داشت.

این هفته نامه آمریکایی با اشاره به خروج سال گذشته ترامپ از توافق هسته ای ایران برای دست یافتن به توافقی باهدف ایجاد محدودیت در برنامه موشکی ونفوذ منطقه ای ایران افزود: ایران این مساله را رد کرده وبه برجام پایبند ماند، دولت ترامپ بر این باوراست که اکنون  باتلاش در جهت به  حداقل رساندن صادرات نفت ایران، این کشور در غایت به وضعیتی می رسد که ناگزیر به پذیرش توافق دیکته شده آمریکا به منظور برداشته شدن تحریم ها شود.

بنابر این گزارش، نخست وزیر سابق قطر (۲۰۰۷- ۲۰۱۳میلادی) ضمن تصدیق این مطلب که ایران با سختی هایی مواجه شده است، گفت؛ فشارهای خارجی تنها منجر به منسجم تر شدن ایرانی ها می گردد تا گسست آنها.وقتی به ایرانی ها فشار آورده و تهدیدی از خارج متوجه آنان می شود، گردهم می آیند.

وی گفت: امکان ندارد تا ایران را بطور کامل منزوی سازید.

نیوزویک نوشت: نخست وزیر سابق قطر هشدار داد که  ایران را با داشتن هفت مرز مشترک  خاکی و آبی نمی توان محبوس ساخت.

حمد بن جاسم  افزود: نمی توانم ببینم که برغم چنین فشاری ایرانی ها ببازند؛ آنها می توانند تا رئیس جمهوری بعدی آمریکا صبر کنند.

وی توضیح داد که حتی چنانچه ترامپ بین ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ درکاخ سفید باشد، درنهایت آنرا ترک کرده و جانشین او چه دموکرات و چه جمهوریخواه باشد می تواند موضعی نرم تر نسبت به ترامپ در قبال ایران داشته باشد و مایل به توافقی جدید با ایران باشد.ایرانی ها صبور هستند.

بن جاسم  دراین نشست از یاری های ایران درقبال تحریم که قطر را به سرکردگی عربستان در برگرفته است، تقدیر کرد.

حمد بن جاسم  بن جابر آل ثانی از سوم آوریل ۲۰۰۷ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ میلادی (۱۴فروردین ۱۳۸۶ الی ۵ تیر ۱۳۹۲) به عنوان چهارمین نخست وزیر قطر دراین منصب قرار داشت.

اروپام **۱۳۰۲**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر ایران آل ثانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۰۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران

«عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در دیدار با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل پیرامون تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر آب و انرژی، وزیر کشاورزی، آبیاری و دامداری، وزیر اطلاعات و فرهنگ و سفیر طالبان در تهران نیز حضور داشتند.

ملا برادر با مثبت خواندن روابط افغانستان و ایران و تأکید بر توسعه روابط گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بالا بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب دریای هلمند به نیمروز و به سیستان ایران رسیده است، این کمک خواهد کرد مشکلات بیشتر مردم هر دو کشور حل شود.

معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ادامه خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین دو کشور دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • ایران جزو چهار کشور نخست دنیا در حوزه سدسازی است
  • فیلم| اعتراف مشاور اسبق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی در برآورد حمله ایران!
  • درآمدی بر روش‌شناسی رئالیسم انتقادی